Wordt er sinds de vuurwerkramp minder vuurwerk afgestoken in Enschede?

Houdt men er rekening mee of ligt het niet zo gevoelig als ik denk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, eerder méér. En dat was eigenlijk de eerste oud en nieuw na de vuurwerkramp eigenlijk al zo. Het eerste jaar waren er ook nog wel andere leuke initiatieven zoals een fakkeloptocht, maar er wordt gewoon nog altijd lustig op los geknald. Ook door mensen die indertijd in de betreffende wijk woonden.
Ik heb er tijdens en na de vuurwerkramp nog bijna 10 jaar gewoond, en nee, er wordt beslist NIET minder geknald. Ik zou zelfs zeggen : integendeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Denk dat het nu wel overgewaaid is in de zin van dat men nu wel weer gewoon vuurwerk is gaan afsteken. in 2000 alleen in wat buitenwijken, maar ik denk dat men zich wel weer heeft herpakt. Het is en blijft vreselijk wat er is gebeurd, maar we moeten verder met het leven. Misschien dat sommigen uit een bepaald principe geen vuurwerk meer afsteken, dit kan natuurlijk. Maar over het algemeen gezien steken ze ook in Enschede weer vollop vuurwerk af. Voorbeeld is tijdens het Landskampioenschap van FC Twente eerder dit jaar;) een en al vuurwerkshow. Was mooi om te zien, hielt in dat ze t verleden niet waren vergeten, maar wel verder zijn gegaan met leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee . nu wordt er geen rekening meer mee gehouden.
Maar als ze beginnen met vuurwerk af te steken dan schieten de gedachten wel even door hun hoofd en gaan dan verder met het afsteken .
Maar er zijn ook mensen . waaronder ik . die liever het vuurwerk van achter het glas bekijken .
En na de herfstkermis ter afsluiting wordt er nu ook weer vuurwerk afgestoken .