Waarom zitten er in België tijdens Sinterklaas mariabeeldjes (guimauve) tussen het strooigoed?

In België zitten er meestal mariabeeldjes van Guimauve tussen het strooigoed met Sinterklaas. Wat hebben deze mariabeeldjes met Sinterklaas te maken en hoe komen deze tussen het Sinterklaas strooigoed terecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (2)

Sint Nicolaas is van oorsprong een bisschop, en Maria speelt bij de katholieke kerk een belangrijke rol.
12 jaar geleden
Sinterklaas is een Katholiek kinderfeest, de moeder van alle Christelijke kinderen kan daarbij niet ontbreken.

Om haar dus te eren doen ze er in België afbeeldingen van moeder Maria er bij.