Sinterklaas is (volgens de traditie)al heel oud en eigenlijk onsterfelijk. Geldt dat ook voor zijn Pieten en zijn paard? Zo nee wat is er te vertellen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niets specifieks te vertellen, je kunt alles verzinnen zoals je het leuk lijkt: het is een sprookje en sprookjes bestaan niet.

Antwoorden (4)

Nee, sinterklaas krijgt volgens mij elk jaar nieuwe pieten. Maar sinterklaas bestaat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet meer nee......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet? ik dacht dat sinterklaas elk jaar naar nederland kwam en mij cadeautjes komt geven;) is dat nu even jammer:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat vond ik ook, ik rouw er ook nog om, kom er maar niet overheen....snik snik
Bij wikipedia staat een heel uitgebreide site met verwijzingen over de historische Sinterklaas enzovoorts.
www.wikipedia.org/sinterklaas

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ben niet volledig, de site is www.wikipedia.org/wiki/sinterklaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar wordt nooit echt over gepraat, omdat de pieten niet zo als Sinterklaas opvallend oud zijn (en voor kinderen dus niet herkenbaar als 'oud'). Kinderen in de leeftijd dat ze in de goed heiligman geloven, denken hier meestal niet zelf verder over na. Pieten zijn er nu eenmaal, net als het paard, en horen bij die stok oude man met die lange baard. Er zijn zoveel pieten dat een kind zich niet af zal vragen of het dezelfde pieten zijn als die er waren in de tijd van zijn ouders, in tegenstelling tot Sinterklaas, waar er natuurlijk maar '1 echte' van is ;-) Omdat er geen kind naar vraagt, is er nooit 1 duidelijk verhaal bedacht. Er zijn wel verhalen over pieten die met pensioen zijn en vorig jaar (of twee jaar terug) was er ook de 'babypiet' in het verhaal van het Sinterklaasjournaal, dus blijkbaar worden er wel nieuwe pieten geboren. Maar over een piet die dood gaat, daar zijn geen verhalen over bekend voor zover ik weet.

Het paard heet pas sinds 1990 Amerigo, in Nederland (In België heet hij 'Slecht weer vandaag' . Hiervoor was het wel altijd een schimmel, maar heette hij altijd gewoon 'Het paard van Sinterklaas' zonder een naam, alhoewel het paard wel eens Jasper en Bianca is genoemd bij een landelijke intocht. Dus dan zou hij meerdere paarden moeten hebben....(minstens vier)....Toch knap, vier paarden vinden die over daken kunnen lopen, ik vond 1 al knap ^_^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Sinterklaas is niet oud meer, die leeft alleen niet meer maar ik neem aan dat zijn leeftijd niet hoger zal zijn geweest dan wij mensen van nu. Hij is niet onsterfelijk anders zou hij nu nog leven....maar hij leeft niet meer.
Wij mensen doen dus alsof hij leeft en geven de kinderen cadeau's namens hem....(vraag me niet waarom ). Zijn paard zou dan ook nog moeten leven maar die zou dan in een speciaal paardenverpleeghuis moeten liggen en niet in staat zijn om met een rollator het dak te beklimmen. Hij zal dan een ander paard hebben gehad (een hobbelpaard misschien). Ook zijn pieten zullen vervangen worden zodra zij de pensioensgerechtigde leeftijd hebben bereikt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....of al eerder, want ik zie een 65-jarige Piet geen salto's meer maken, daken beklimmen of andere Pietencapriolen uithalen ;-)
Ik snap je minnen voor geen ene meter, dus gooi er een vette chocoladeletter P van Plus tegenaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, dank je voor je puurletter maar hazelnoot had ik lekkerder gevonden maar ben blij met wat ik krijg hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)