Kerst is in Duitsland het belangrijkste en mooiste feest van het jaar. Het is het feest van de familie en de vrede. Op ‘Heiligabend’ (24 december) krijgt iedereen kadootjes van de kerstman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er zijn twee feesten, allebei is te veel van het goede, dus dan moet je kiezen, en wij kozen voor die ene baardmans en Duitsland voor die andere, Kerst-miss...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat in duitsland veel meer aandacht aan kerstmis wordt besteed dan in nederland.
daar begint het al op de 24 ste de heilige abend en bereid men zich voor op het eten en krijgt men cadeautjes.
ook op de 24ste gaat s,middags om 12 uur alles al dicht.
nee sinterklaas is in duitsland maar gewoon bijzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is een nederlands volksfeest en in Duitsland vieren ze maar 1 dag kerst . (voor de gene die de tweede kerstdag al helemaal niet zien zitten hoppa verhuis naar Duitsland ) In nederland zorgde de vakbonden ervoor dat er twee kerstdagen moesten komen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Klopt niet helemaal. In Duitsland valt "het" kerstfeest op 24 december. Dan is Heiligabend, dat (en de 24e zelf) is het belangrijkste aan het hele feest. Dan is er nog de 25e. Voor ons is dat eerste kerstdag, voor de Duitsers in feite de tweede feestdag. De 26e wordt niet als kerst beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ok ,maar zij vieren niet echt twee dagen zoals wij de ene dag naar oma en de tweede beide schoonouders op visite.
Er zijn wel degelijk plekken in Duitsland waar Sinterklaas gevierd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vier kerstmis ook altijd in Nederland en niet in Duitsland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol, ik dacht precies hetzelfde.. Maar je was me voor... jmmr
Maar wel een plusje voor jou nu!!!
ik vier sinterklaas en kerst,in duitsland wordt veel meer aandacht geschonken aan kerst en in veel mindere maten aan sinterklaas daar geloven de kinderen in de kerstman en niet in sinterklaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en daarom zijn wij Nederlanders en zij duitsers.