Waarom heeft de kerstman wel een vrouw en sinterklaas niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeft die een vrouw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is te lelijk voor een vrouw.

Antwoorden (6)

Sint Nicolaas staat onder toezicht van het Vaticaan en de Kerstman is een Amerikaanse losbol...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Kerstman heeft net als Sinterklaas enkele hulpjes. Heeft Sinterklaas Zware Pieten om zich heen, ‘Santa’ heeft elfen, rendieren en natuurlijk niet in de laatste plaats ‘Mrs. Claus. De Sint is natuurlijk een (schijn)heilige, in tegenstelling tot de Kerstman. Vandaar dat die laatste 't met Mrs. Claus kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de Kerstman een door Coca Cola aangekleedde en gemarkete folklore-figuur is (die voor een deel zijn roots ook in het Sinterklaasfeest heeft trouwens), en Sinterklaas van origine een katholieke bisschop - en zoals je wellicht weet , geldt voor alle katholieke functies het celibaat, en daar hoort nu eenmaal geen vrouwtje bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rare min, dus een +1 voor de compensatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dat van Coca Cola weten volgens mij niet zoveel mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap de min ook niet want je hebt helemaal gelijk, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@arf: Heb jij de afgelopen jaren de Coca-Cola commercials rond de kerst gemist? Die waar de kerstman prominent in figureert achterop de Coca-Cola-vrachtwagens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@roqui, nee natuurlijk niet.
Maar hij is zelfs verzonnen door Coca Cola, en dat bedoelde ik. Dat weten niet zoveel mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie vorige reactie...
Tja, dat komt ervan als je op een en dezelfde pc aan de gang gaat.... Is weldegelijk van arf hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@penny, straf vanavond.
Omdat Sinterklaas een katholieke heilige is en die mogen geen vrouwen hebben. De kerstman is een slap Amerikaans aftreksel en die verzinnen er van alles bij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Firstredrose;

De kerstman is een nepperd. En zijn vrouw dus ook.
Als katholiek bisschop dien ik celibatair te leven en mag ook niet trouwen. Dat schrijft Rome ons bisschoppen nu eenmaal voor. En al zou het wel mogen, waar vind ik een vrouw van mijn leeftijd die het nog wil proberen met iemand met zo'n drukke baan, die maanden van huis is om op reis te gaan met een boot om feest te vieren met een heleboel jonge, vrolijke, swingende, donkere types?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sinterklaas was een helilige die mocht geen vrouw en de kerstman is een amerikaanse macho in een arreslee yohooo