Waarom heeft de kerstman wel een vrouw en sinterklaas niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Sint Nicolaas staat onder toezicht van het Vaticaan en de Kerstman is een Amerikaanse losbol...

De Kerstman heeft net als Sinterklaas enkele hulpjes. Heeft Sinterklaas Zware Pieten om zich heen, ‘Santa’ heeft elfen, rendieren en natuurlijk niet in de laatste plaats ‘Mrs. Claus. De Sint is natuurlijk een (schijn)heilige, in tegenstelling tot de Kerstman. Vandaar dat die laatste 't met Mrs. Claus kan doen.

Omdat de Kerstman een door Coca Cola aangekleedde en gemarkete folklore-figuur is (die voor een deel zijn roots ook in het Sinterklaasfeest heeft trouwens), en Sinterklaas van origine een katholieke bisschop - en zoals je wellicht weet , geldt voor alle katholieke functies het celibaat, en daar hoort nu eenmaal geen vrouwtje bij.

Omdat Sinterklaas een katholieke heilige is en die mogen geen vrouwen hebben. De kerstman is een slap Amerikaans aftreksel en die verzinnen er van alles bij

Ha, die Firstredrose; De kerstman is een nepperd. En zijn vrouw dus ook. Als katholiek bisschop dien ik celibatair te leven en mag ook niet trouwen. Dat schrijft Rome ons bisschoppen nu eenmaal voor. En al zou het wel mogen, waar vind ik een vrouw van mijn leeftijd die het nog wil proberen met iemand met zo'n drukke baan, die maanden van huis is om op reis te gaan met een boot om feest te vieren met een heleboel jonge, vrolijke, swingende, donkere types?

sinterklaas was een helilige die mocht geen vrouw en de kerstman is een amerikaanse macho in een arreslee yohooo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100