Wat moet je voor je oma kopen voor sinterklaas?

Toegevoegd na 54 minuten:
We doen lootjes trekken dus ze mag niet weten dat het van mij is. (geen bon om met mij iets te doen etc. )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Kenmerk van oma's is dat ze blij zijn met alles.
Geef d'r alsjeblieft iets waar ze iets aan heeft of wat ze leuk vindt.
Drinkt ze? Geeft haar een drankje die ze lekker vindt.
Leest ze? Sommige oma's houden van plaatjes van vorstenhuizen, daar zijn tijdschriften van te koop.
Kan ze niet zo veel meer? Een mooi bloemetjes dekbed kan haar ook blij maken.

Wil je meer dan enkel een cadeautje dumpen?
Geef haar dan Rummikub en ga dat regelmatig bij haar spelen. Kleine moeite, groot plezier!

Start in elk geval met nadenken hoe zij haar dag invult, dan schiet mogelijk ineens iets te binnen.
Of anders kun je ook winkels binnenlopen en je ogen de kost geven.

Is er iets in haar woning kapot? Koop dat dan.
Als is 't maar een setje nieuwe pollepels, zelfs een wc-borstel kan dan leuk zijn, want dan blijkt dat je echt voor haar hebt nagedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ja, moeilijk he? Die mensen hebben vaak alles al en het meeste wat je voor ze koopt daar zijn ze nog meer mèè verlegen dan òm verlegen (want ze hebben al zoveel prulletjes) :-/

Ik zou dan ook gewoon iets lekkers kopen waar ze dol op is, of verschillende lekkere dingen in een mooie kadomand bij elkaar zoeken, met een klein presentje of mooie kaart erbij in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rolstoel van marsepein
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Weckpotlampje.!

Toegevoegd na 30 minuten:
Aan de ouderwetse weckpot heeft Oma vast goede herinneringen. Die weckpot kan nu een mooi plekje in huis of tuin krijgen als sfeerlampje. Deze snoerloze weckpotlamp laadt zich overdag op met zonlicht,zodat Oma's avonds een sfeervol licht heeft. Robuust en waterdicht, zodat de weckpotlamp ook buiten gebruikt kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lampen inwecken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben bij lange na geen oma maar die zou ik ook nog wel van de sint willen krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie toevoeging Dutcheese.!
Het ligt er natuurlijk aan wat vor oma het is;
voor een actieve oma is zo'n lekkere warme hoofdband om over je oren en voorhoofd te dragen lekker voor tijdens het wandelen.
Sommige oma's houden van kruiswoordpuzzelen, dus een leuk puzzel of sudoko-boekje
'n lekker geurtje (parfummetje, zeepje of douchegel) is ook altijd welkom.
Maar bijna alle oma's zijn het allergelukkigst met een hele leuke familiefoto in een lijstje of op canvas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een turbo voor de rollator.
Nee nu ff serieus: een Mac.
Zodat emailen makkelijk gaat i.p.v. moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bon voor een behandeling bij de pedicure. Meestal gunnen mensen van die leeftijd zich zoiets niet.

Toegevoegd na 3 uur:
Toevallig vanmiddag het boek "De jaren '60" (Uitg.Terra) van mijn dochter gekregen. Er staan allerlei kenmerkende dingen uit die tijd in. Supergaaf boek, lijkt me ook heel leuk voor een oma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeepjes, kleine dingetjes bij de blokker o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak zelf een soort tegoedbon voor een heerlijk uitje (winkelen en dan samen ergens lunchen, naar een kerstmarkt, theater) met haar kleinkind. Dáár maak je oma's blij mee zodat ze heerlijk trots naast hun kleinkind lopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak op de PC een leuke kalender 2010 voor haar, met foto's van haar (achter)(klein)kinderen. Daar heeft ze hele jaar wat aan. Elke maand een andere mooie foto.
www.albumprinter.nl of de hema, en er zijn nog een heleboel andere sites die dit voor je doen. Met de eerste heb ik goede ervaringen. We snel doen, want er is niet zoveel tijd meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben wij vorig jaar gedaan voor oma. Viel erg in de smaak. Achteraf hadden we beter voor een verjaarskalender kunnen kiezen, want nu vindt ze het weer zo zonde dat ze hem na een jaar niet meer kan gebruiken. +1
Heb mijn oma vaak blijgemaakt met simpele dingen: een adresboek met grote letters, zodat ze alle adressen kon ordenen en goed terug kon vinden.
Een mooie foto van mezelf en partner in een lijstje
een fotolijst met foto's van haar kinderen en kleinkinderen op een leuke manier opgeplakt.

Het ligt er ook een beetje aan wat je oma graag doet, de mijne hield van handwerken en lezen. dan kun je haar een borduurset gegeven, een boek met breipatronen of een boek met geschiedenisverhalen en foto's.

Meestal zijn oma's blij met alles wat ze krijgen, de kunst is om ze iets nuttigs te geven. Ze zijn vaak bezig met het ophalen van herinneringen. Daarom kunnen foto's of boekjes met daarin geschiedenisverhalen of dvds over bijvoorbeeld de geschiedenis van Nederland, meestal wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een boek uit haar geboorten jaar .Die heb je tegenwoordig vanaf 1930 ,als ik mij niet vergis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je Oma was dan zou ik blij zijn met een middagje uit om ergens lekker koffie te drinken en bijkletsen.
Lies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chocolade, mijn oma is een echte snoeperd!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef een ticket voor de show van derek ogelvie in amsterdam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boekenbon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een geweldig cadeau vinden alle mensen leuk.