Waarom komt sinterklaas dit jaar zo vroeg?

Sinterklaas komt dit jaar op 12 november, normaal was dit op 27 november, waarom komt hij dit jaar zo vroeg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Nee hoor, Sinterklaas komt altijd zo vroeg. Hij komt altijd de eerste zaterdag na Sint Maarten (11 November).

Op zijn laatst komt hij dus op 17 november (als 11 november op een zondag valt).
Dit jaar valt 11 november op vrijdag, en komt de Sint dus op de 12de al in het land.

Vroeger, meer dan 15 jaar terug, kwam hij wel vroeger aan, in de link zie je een overzicht met alle data.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, rekenfoutje. De Sint kan ook nog op 18 november aan komen, als 11 november op zaterdag is, natuurlijk. Want het is altijd de eerste zaterdag NA Sint Maarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze is uitgebreid, en je heb er wat aan.

Andere antwoorden (4)

Sinterklaas komt niet vroeger. De landelijke intocht is ieder jaar in het weekend drie weken voor 5 december. Er zit dus altijd minstens 3 weken en hooguit 3 weken en een paar dagen tussen intocht en 5 december.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een - voor dit antwoord dat correct is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen die antwoord heeft gegeven op deze vraag heeft een min...D'r is weer een minaar in the house, iemand die zich verveeld of chagrijnig is...Gewoon negeren en concentreren op je plusjes ;-) Van mij een plusje om je min te compenseren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, Rinke! :)
Nee hoor, Sinterklaas komt niet te vroeg, Sinterklaas komt ALTIJD op TIJD!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland wel, maar in België kwam hij in 1993 te laat voor zijn eigen intocht ;-)
Toen maakte namelijk het programma 'Dag Sinterklaas' een special die werd uitgezonden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dag_Sinterklaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ik ga nu geen flauwe belgenmoppen vertellen...
"Vroeger", toen ik kind was, kwam hij altijd een week later. Ik ben op 20 november jarig, en hij kwam altijd op of rond mijn verjaardag. Maar dat is al jaren geleden een week vervroegd, waarschijnlijk vooral om commerciële redenen. En een voordeel nu is wel dat hij niet overal op het zelfde tijdstip aankomt. Hij heeft nu de gelegenheid om eerst de landelijke intocht, dit jaar in Dordrecht, mee te maken, en daarna op zijn gemak de rest van Nederland aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook hoe ik het mij herinner, ik ben op de 22ste jarig.
om de economie in nederland op te krikken en iedereen maar meer te laten kopen