Wat te doen met sinterklaas als er zowel kinderen die geloven als die niet geloven aanwezig zijn?

We willen met volwassenen, kindje van 2 jaar, kind van 5 jaar die nog geloofd, kind van 10 jaar die net niet meer gelooft, twee van 15 en 17 jaar sinterklaas vieren. We houden erg van surprises en gedichten, maar die surprise wordt natuurlijk lastig met het meisje van 5 die nog in sinterklaas geloofd.
Dus alleen gedichten?

Iemand een beter idee? Ik hoop het.

Bedankt voor je moeite!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelovende kinderen geloven alles. Pakjes voor heel NL passen in éen boot, in heel NL sneeuwt het maar de pieten lopen door groene bossen, spaanse pieten kunnen nederlands, etc.

Het beste antwoord

Wij zeggen altijd tegen de gelovige dat wij van de sint geld hebben gekregen om voor andere een pakje te maken omdat hij het heel druk heeft om voor iedereen iets te halen.
Zo zijn wij een beetje hulp sinterklazen.
En ze trappen er elk jaar weer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de sint geld brengt heb ik ook altijd gezegd tegen mijn kinders (nu 15 en 17 jaar) omdat ik tegen mijn dochter had gezegd dat ze geen babyborn maxicose kreeg van de sint omdat dat veel te duur was en andere kindjes dan minder kregen.
Helaas had een meisje in haar klas (ze was toen 5 jaar) de maxicose wel gekregen. :( Echt heel zielig. Hoop dat mijn 5 jarige nichtje erin trapt. Ze doorziet heel erg veel namelijk. Bedankt voor al jullie antwoorden en het meendenken!

Andere antwoorden (3)

Kleine kinderen geloven alles rondom Sinterklaas.
Al die chocoladeletters en het pakpapier in de winkels, ze staan er niet bij stil. Dus geef er een draai aan als het meisje er naar vraagt, maar waarschijnlijk is ze zo bezig met haar eigen dingen, dat ze er allemaal helemaal niet bij stil staat.
Mijn jongste heeft na mijn verhaal dat Sinterklaas niet bestond nog een jaar vol gehouden dat ik het toch echt mis had.
Het verschil tussen de Klazen, de spullen in de winkel, het over de daken met een paard, niets hielp om hem van zijn geloof af te brengen. 'dan geloven jullie er maar niet in, ik weet zeker dat hij bestaat'. Ik kon daar niets tegen in brengen.
Veel plezier, de jonge dame zal zomaar niet van haar geloof vallen daar is Sinterklaas veel te leuk voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat de surprises door de plaagpiet maken,dan is het leuk voor allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeg of laat heb je in bijna elk gezin of elke familie kinderen die nog wel geloven en die niet meer geloven. De niet-gelovers vinden het hartstikke spannend om mee te doen met de groten om ook pakjes en versjes te maken. Bovendien houden ze wel hun mond, want een geheim hebben voor de kleintjes is ook leuk.
Ik zou rustig surprises maken en gekke dingen bedenken en er geen aandacht op vestigen. Waarom zou je het extra benadrukken?

Maar ook voor de 5-jarige kun je uitstekend (1 of 2) surprises maken hoor! Dat deden wij toen ook al toen onze kinderen! Ze vinden dat op die leeftijd ook leuk. Ze houden ook van grapjes krijgen! Ook simpele versjes kunnen al goed op die leeftijd. Reuze spannend!
Houdt het eenvoudig, doe er een zoekpakje bij, laat hem/haar lekker het huis doorlopen. Dan valt het ook niet zo op dat de volwassenen (meer) surprises krijgen.