wat is de minimale lengte voor een hulp sint

heel wat hulp sinten zien er niet uit, zijn er eigenlijk wel regels om hulp sint te zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Nee, geen regels. Je mag dus zelfs in pak kopen. Of je geloofwaardig overkomt? Dat is een ander verhaal.

Toegevoegd na 10 seconden:
kopen = komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet om de lengte gaat, maar om de kwaliteit. De kwaliteit van de kleding, de schmink, de uitstraling. Veel hulpsinten en -pieten zien dingen over het hoofd die het geheel ongeloofwaardig maken. Bijv. de nek niet goed schminken (bij piet) zodat er nog wit zichtbaar is, een slecht zittend pak, een vreselijk goedkope baard (die niet goed zit/plakt), etc.

Als je een goede performance wilt, bezuinig dan niet op de kleding en schmink. Als alles goed zit en voelt zal de betrokken sint en piet zich veel beter in zijn "rol" voelen en daarnaar acteren.