Hoe doen anders gelovige ouders dat met sinterklaas ?

Turkse, Marokkaanse, Joodse ouders. Hoe leggen die uit dat Sinterklaas niet bestaat voor hun kinderen, maar wel voor die andere kinderen op straat en in de klas. Hoe lossen ze dat op ?

Toegevoegd na 1 dag:
Het is voor beide..mensen die anders geloven dan christelijk en ook mensen die hun kinderen niet daarin laten geloven. Misschien wat verkeerd omschreven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je toevoeging.

Het beste antwoord

Andere ouders geven hun kinderen ook cadeautjes,maar niet van een schrikinboezemende leugenaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig valt dat schrikinboezemende geloof ik nog wel mee. Vroeger inderdaad...maar aan de andere kant. Er word nog steeds gedreigd met pas op want sinterklaas ziet alles !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! Lekker makkelijk hè?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier doen kinderen hun eerste ontgoocheling op in volwassenen.
En wanneer volwassenen het niet zo nauw nemen met leugens ,waarom dan wij? Wie is de vader van de leugen? zie:(Johannes 8:44)

Andere antwoorden (2)

Vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, en erbij zeggen, dat andere kids er wel in geloven, dus: mondje dicht, dit is ons geheimpje.....
En dan nog geloofde hij er een beetje in.....want de juf op school vertelde er wel heeeeeeeel geloofwaardig over.
Trouwens: wat heeft dat met geloof te maken???? Ik wilde gewoon mijn kind niet voorliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om andere geloven oftewel niet christenen. Hoe gaan ze daar mee om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Platje, dat heb ik gelezen, want dat staat erbij in de vraag. Maar mijn vraag "wat heeft dat met geloof te maken" blijft voor mij overeind staan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet toch dat sinterklaas, een feest is vanuit het geloof?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij bedoelde de vraagsteller dat niet. Maar misschien kan mooieendje daar duidelijkheid in brengen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mede vanwege de toevoeging van mooieendje blijf ik bij mijn reactie. Jammer van de 3 minnen: kennelijk is het "fout" te zeggen, dat ik eerlijk met mijn kind om wil gaan......?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerlijk?? je kind een leuke tijd en jeugdherinneringen ontnemen bedoel je!! of kost het je teveel??
echt belachelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ojee rampaat.... nee, dat bedoel ik dus duidelijk niet. Hij heeft (h)eerlijke herinneringen aan Sinterklaas, met veel kadootjes en lekkers. Hoe dieptriest zeg, je reactie. Zegt erg veel over jou!!!
En erbij vertellen dat het suikerfeest, offerfeest en welke andere feesten dan ook, niet bedoeld zijn voor de kinderen waar sinterklaas komt.