Hoe kan je gourmetten zonder rook?

Is er ook een methode waarbij je kan gourmetten zonder dat er rook (en de bijbehorende stank) vrijkomt? Wij gooien altijd de ramen open na afloop om het goed door te luchten, maar in de kou is dat niet altijd een pretje kan ik je vertellen.

3 jaar geleden
in: Kerst
20.5K
Antoni
3 jaar geleden
Als je het koud krijgt tijdens of na het gourmetten kan je een (kerst)trui aantrekken!
bamibal
3 jaar geleden
Je zou ook Chinees Fondue kunnen doen. Dat stinkt lang zo erg niet en is ook erg gezellig en lekker.

Het beste antwoord

Door de lucht nabij je gourmet af te zuigen via een flexibele afvoerslang. Bijvoorbeeld door de brievenbus naar buiten. De slang is net zo makkelijk als het gourmet weer op te bergen. Een buisventilator kan er ergens op een strategische locatie tussen de slang. Bijvoorbeeld nabij een wand contact aansluiting en op de gang, zodat je gezelschap de herrie niet hoeft te horen.
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee lijkt mij het juiste antwoord. Je bent eten aan het verhitten op een gourmet, waarbij nou eenmaal dampen vrijkomen. Ongeacht de manier van verhitten (spiritus ofwel electrisch), zul je deze damp altijd houden.

De enige remedie - naast luchten/ventileren - is afzuiging, zoals ook (meestal) toegepast boven je gasfornuis.
Wat betreft ramen openen, neem dan met name mee dat je luchtstroom/ventilatie krijgt, dus een raam voor én achter (bijvoorbeeld) opent. Anders komt er hooguit koude lucht binnen, maar blijft de damp teven binnen hangen.