Hoeveel groenten per persoon bij het gourmetten?

Over een ruime week is het zover: Kerstmis! Wij hebben ervoor gekozen de eerste dag een klassiek kerstdiner te bereiden en op de tweede dag lekker te gourmetten. Maar ieder jaar vinden we het weer lastig, want hoeveel groenten per persoon moet je nou rekenen bij het gourmetten? We vieren tweede kerstdag met 5 personen, inclusief mijn vrouw en ik.

3 jaar geleden
in: Kerst
17.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Twee schalen sla en verder een paar schaaltjes met rauwkost (wortel komkommer tomaat radijs) is genoeg. Ervan uitgaande dat je niet met alleen vegetariërs of veganisten aan tafel zit.

Het beste antwoord

De volgende groenten zijn lekker voor erbij (rauw) én lekker om te bakken:
Paprika in stukjes
Courgette
Champignons
Aubergine
Ui
Rauwe groenten: plakjes komkommer, stukjes wortel, cherrytomaat of bleekselderij

Wil je dat het naast een gezellige ook een gezonde maaltijd wordt, dan zul je toch op minstens 2 ons per persoon moeten rekenen (Advies Voedingscentrum: 250 gram per dag).
3 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem ongeveer 100 gram per persoon en dan verschillende soorten groente zodat ze lekker zelf kunnen kiezen
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
100 gram is wel erg weinig! Dan zal je er nog iets als bijvoorbeeld een huzarensalade bij moeten serveren. 200 gram lijkt mij het minste!
Dat ligt er ook aan of jij en je gasten groente eters zijn of meer vleeseters. Koop van alle groentes die je wilt gebruiken genoeg in. en maak die gedeeltelijk klaar. Heb je een netje met 3 paprika's snijd je er 2. Is die derde nog nodig dan is hij zo bijgesneden. Hetzelfde met de rest van de groenten. Wat over is eet je de volgende dag. Is alles op dan haal je de volgende dag nieuw. Supermarkten zijn alle dagen open