Kan je kerstkaarten versturen met een gewone postzegel?

Moet ik een decemberzegel gebruiken voor het versturen van mijn kerstkaarten? Ik heb namelijk ook nog gewone zegels liggen, maar ik weet niet of ik ze kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Kerst
11.2K

Antwoorden (1)

Ja hoor, je mag daar ook gewone postzegels op plakken. Het gebruik van decemberzegels is niet verplicht, maar wel een stuk goedkoper. Je moet die echter per tien stuks tegelijk kopen, dus als je niet veel kerstkaarten verzendt is een gewone postzegel vermoedelijk handiger.
Je mag trouwens overgebleven decemberzegels na 6 januari, maar dan met bijplakken, ook op gewone post gebruiken.
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
+
En je mag de overgebleven decemberzegels ook bewaren tot volgend jaar, om ze dan weer in december te gebruiken. De decemberzegels die je volgend jaar kunt kopen zijn waarschijnlijk weer duurder dan de decemberzegels die je nu kunt kopen, dus dat is nog best gunstig.