Brocant en rustiek zin DE trends. Dus veel met witte en romantische kleuren. En wit riet enzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is wit nu wel of geen trend?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry er staat Riet terwijl ik Niet las ;-)
2012 is het jaar van de Happy Recessie. We zitten middenin een crisis, maar laten ons niet kisten en grijpen alles aan om een feestje te bouwen. Er zijn twee richtingen. Of we kiezen voor een intercontinentale Kerst (een internationale mix van kersttradities) of we vieren dit feest lekker alternatief. Als het maar persoonlijk is. Vintage is in. We halen de kerstversiering van vroeger van zolder, in plaats van onze pieken te besteden aan dure nieuwe ballen. We hergebruiken alles, lekker met verschillende stijlen door elkaar heen. Het wordt dus een lekker eclectische Kerst.

Rood & wit voeren de boventoon en ambachtelijke kerstknutsels doen het goed in elke boom. Grof folklore.We kleden ons daarentegen elegant en sober. Een persoonlijke mix zonder teveel accessoires. Liefst in één krachtige kleur. Tegenhanger van de traditionele is de alternatieve Kerst, waarbij alles mag en alles kan. Stamppot op de bank. Gehaktballen met een kersttintje. Persoonlijke expressie is het toverwoord.

Scandinavian Christmas
Naast de oud-Engelse en Amerikaanse Kerst zien we dit jaar de Scandinavische Kerst. Scandinavian Christmas cookies zoals Danish Pepper Nuts, Norwegian Krumkake-koekjes, jute ballen, wollen ballen of andere Noorse vintage in de boom en een houten tafel vol Scandinavische lekkernijen als Pinnekjøtt (letterlijk: stokjesvlees), Ugnsbakad Julskinka (kerstham), Julpepparkakor (Zweedse peperkoekjes) en Julglögg (bisschopswijn). In onze gebreide hertentruitjes zitten we de hele vakantie naar Scandinavische krimi’s te kijken om zo volledig op te gaan in de Scandinavische Kerst, want in 2012 hebben Zweden, Noorwegen en Denemarken ons kersthart veroverd.

Bloemenboom
Trendsetters weten dat bloemen dé trend van 2013 zijn en vullen hun boom van top tot kluit met verse of gedroogde bloemen. Kerstroos, tulpen. Liefst rood of lila, want dat zijn belangrijke kerstkleuren. Organische kerstversiering is dit jaar sowieso erg belangrijk. Als het uit de natuur komt dan is het goed. Een verwijzing naar een kerstboom door samengebonden takken volstaat ook. Sober en elegant.