Waarom zijn sommige mensen op hun tenen getrapt als je aangeeft dit jaar niet aan kerstkaarten versturen te doen?

Ik heb van iemand een kerstkaart gehad en die is nu verontwaardigd dat ik er niet een terug stuur. Hechten mensen daar echt zoveel waarde aan?

Ik heb persoonlijk zoiets van, de mensen die ik fijne feestdagen wil wensen, spreek ik wel rond de feestdagen, daar hoef ik geen kaartje voor te sturen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Alle mensen zijn anders en hebben evrschillende verwachtingspatronen. Doordat zij jou een kaart sturen, en niets terug ontvangen, denken ze dat jij de vriendschap niet zo belangrijk vind als zij dat doen. De kunnen zich namelijk niet voorstellen dat je echt helemaal geen kaarten stuurt. De snelle verbinding die gelegd wordt is: We krijgen van haar geen kaart. En vergeten de andere helft: Omdat ze geen kaarten verstuurt. En dat leidt natuurlijk aan hun kant tot frustratie. Je zal merken dat als je geen kaarten stuurt, je ook veel midner kaarten gaat ontvangen. Ik ben bijna 10 jaar geleden gestopt met het sturen van kaarten, en we ontvangen nu alleen nog kaarten van vrienden van mijn vrouw, omdat zij die wel kaarten stuurt. Binnen mijn vriendenkring worden wel kaarten gestuurd maar sta ik niet meer opd e lijst. En dat is prima; Ik hecht geen waarde aan kerstkaarten. Uiteindelijk is het een formaliteit die geld en papier verspilt. En het wensen van een gelukkig nieuwjaar via een kaartje.. tja.. Dat maakt geen verschil tov het persoonlijk wensen (Behalve dat persoonlijk persoonlijk is, en een kaartje een van de tientallen kaarten die die avond gestuurd is zal zijn).

Ik heb besloten om er mee te stoppen. Je krijgt kaarten van mensen die je nooit ziet, en die ook geen enkele interesse hebben om je te ontmoeten. Daardoor wordt het tot een schijnachtige vertoning teruggebracht. In het jaar 2010 wil ik kiezen voor puurheid, eerlijkheid, en vertrouwen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100