Waar moet een mooi kerstpakket volgens jullie aan voldoen?

Ik merk dat veel medewerkers altijd wat te klagen hebben over het kerstpakket. Ieder jaar wordt er ontevreden over gedaan. Terwijl ik zo'n doos wel een verrassing vind. En je krijgt het maar . Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
5.7K

Het beste antwoord

Quote van andere site over vergelijkbaar onderwerp:
"Wat maakt het uit wat erin zit? er zijn nog steeds mensen die het nodiger hebben als wij. Mensen die zonder eten zitten met Kerst door ontslag of tegenslagen door de crisus. Ik weet dat het heel negatief klinkt maar toch is het zo. En ik vind dat we daar best even bij stil mogen staan. Misschien dat wij voor deze mensen zelf een kleine Kerst pakket kunnen maken?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bron: http://www.yunomi.nl/artikel/hij-is-er-weerhet-kerstpakket En gemeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een mooie gedachten ,en daar heb je volkomen gelijk in babyfaced. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u wel Zuziki
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey ,voor jou het beste /mooiste antwoord ,ik wens je fijne dagen een liefdevol warm zonder tegenslagen in het nieuwe jaar. Groetjes van Josephina.

Andere antwoorden (25)

Ik persoonlijk hou niet van een kerstpakket.
Als het aan mij ligt schaffen ze het af. en doen ze van het geld wat ze er aan kwijt zijn iets voor een goed doel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is helemaal geen slecht idee vind ik persoonlijk ,maar daar zullen ook de meningen wel over verschillen ,dan krijg je weer uhhmmm we krijgen niks hiihi maar daar zou over gestemd kunnen worden natuurlijk. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het is moeilijk om iedereen tevreden te houden;-)
Wat een leuke foto!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is ook zo ,dank je, that's me
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij ook een plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fijn pinkeltje ,die minnen hadden voor mij niet zo gehoeven bij sharona ,want het is haar mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe er gewoon niet aan mee! Zagewijf. Katholieke feesten zullen nooit afgeschaft worden. Want dat is Kerstmis per definitie. Als boeddhist vier ik het ook niet mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zagewijf??
"gegeven paard"
Wel mooi een sigaar uit eigen doos, hoor! 'T geld moet ergens vandaan komen!! Feitelijk is 't geen kado.
Daarom zijn er zoveel klachten over, want je moet er wel voor betalen.
Het is een (al dan niet leuk) gebruik, meer niet.
Maar dat wil niet direct zeggen dat ik tegen dat gebruik ben (al hoeft 't van mij echt niet - er zit altijd wijn in, terwijl ik dat niet drink).
Een kerstpakket dat door iedereen goed wordt bevonden, bestaat niet. Door mij goed bevonden: tja, dan moet er net heel toevallig alleen zaken in zitten die ik kan gebruiken. Al 't andere is overbodig of moet je weggeven (wat op zich wel weer leuk kan zijn).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was ook verbaasd ? dat we het zelf betalen??? Ik zal het eens navragen .Ben ik erg benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk betaal je 't zelf - uiteindelijk.
'T geld moet toch ergens vandaan komen! Waar precies, maakt eigenlijk geen ene bal uit. Datzelfde geld kan dus nooit aan je loon besteed worden!!
Een sigaar uit eigen doos, dus. En eentje met vaak dingen erin die je niet nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel gehoord dat werkgevers het kunnen aftrekken van de belasting. Dus misschien is er een apart potje voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Barts3cundo:
Dat denk ik dan ook. @Josephina:
Ook dan maakt 't -uiteindelijk- heel weinig uit. Hooguit zou je dan kunnen zeggen dat ook andere belastingbetalers er aan meebetalen. Ook dat maakt echter niet veel uit, omdat het verschil tussen enerzijds wat iemand _gemiddeld_ aan belasting dan moet betalen om zo'n pakket mogelijk te maken en anderzijds wat 't pakket gekost heeft, klein zal zijn. En ook omdat de belasting maar iets van 33% vergoedt (voor de meeste mensen), geldt ook dat kleine verschil nog maar voor 33% mee. Eigenlijk moet je gewoon zo denken: het heeft iets gekost. Ja toch? Denk je dat de fabrikanten die pakketten voor niks afleveren? Echt niet.
Dus stel dat er 4 miljoen pakketten a 25 euro per stuk worden besteld (uiteraard weer allemaal zomaar wat geschatte gemiddelden): dan is dat dus 100 miljoen euro. Echt, dat geven de fabrikanten niet cadeau. Ze stampen de grondstoffen ook niet gratis uit de grond, en ze moeten ook 't personeel betalen voor 't maken van de producten, etc.
_Ergens_ moet 't sowieso betaald worden. Is 't niet de werkgever zelf (wat 't volgens mij sowieso wel grotendeels is), dan is 't wel de gemiddele belastingbetaler die er voor opdraait.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of dachten jullie soms dat de Kerstman echt bestond? Hehehehe... Voor de kleintjes die meelezen: ja hoor, natuurlijk bestaat ie (we maken hier maar wat dolle grapjes).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om deze zin nog even wat te verduidelijken:
"Hooguit zou je dan kunnen zeggen dat ook andere belastingbetalers er aan meebetalen."
Maar ook dat zet niet veel zoden aan de dijk, want even goed moet jij met jouw belastingcenten meebetalen aan de kerstpakketten van de anderen... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah bedankt voor je uitgebreide verhaal, mmm ,maar ik blijf toch blij met de doos hoor !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij ook !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geld wat in die doos gestopt wordt stimuleert de economie. Er zijn veel mensen en bedrijven die hun werk maken van kerstpakketten. Zonder zouden zij thuis zitten en een uitkering vangen. Nu zijn ze productief, en wordt er geld uitgegeven. Hiermee gaat o.a. de waarde van jou pensioen weer omhoog. Oftewel, goed plan die kerstpakketten (;
ik vind ze meestal wel leuk hoor,
maar sommige dingen qua hapjes zijn echt vies altijd dat vieze blikspul wat niemand wil eten doe er dan wat lekkere dingen in die iedereen wel lust, zoals lekkere borrelnootjes ofzo
14 jaar geleden
Ten eerste speelgoed voor kinderen,
goede wijn rood en wit met geschikte glazen
Een theaterbon met viparrangement(halen/ brengen/ kinderoppas.)
Een bioskoopbon voor het gezin.
Een lekker groot stuk zeeuws spek oid.
Een hartelijke dankbetuiging van de werkgever voor de goede inzet in moeilijke tijden.
Kadobonnen voor bouwmarkten/ irisbon oid.
Een cheque voor een vrije dag voor onverwachte situaties.
De beste wensen voor het nieuwe jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het idee is leuk en het is altijd tof om zo iets te krijgen. Werk zelf als bijbaan in een supermarkt en krijg in mijn kerstpakket o.a een wcrol, een kaars, flesje water, nootjes en koeken plus nog wat dingen. Totale overbodige dingen in mijn ogen. Zitten ook hapjes bij bijna nooit iemand eet. Geef mij maar het bedrag van het kerstpakket en dan stel ik er zelf wel een samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier zijn ook al weer de wensen verschillend ,ook leuk inderdaad als je doos zelf mag samenstellen .Dan ga je met je doos langs alle schappen in de supermarkt. hihii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een feestelijke... WC rol?
Kan je leuk in de kerstboom hangen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahhaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha ja..
..voor elk wat wils....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vorige werkgever had de gewoonte de afgelopen jaren geen standaard pakket meer te geven maar een bon die je kon verzilveren voor heel veel producten, dagjes weg of abbonementen. Die bon vond ik altijd erg leuk omdat er voor iedereen wel iets leuks bij zat.

Een standaard pakket vind ik niet wat... er zit altijd 70% in wat we niet lusten en het kadootje is vaak iets wat we al hebben: glazen, bekers, kaarsjes etc.

Een leuk pakket moet iets zijn waar iedereen tevreden mee kan zijn (al is dat haast onmogelijk maar kun je wel ver komen door een bon te geven)
Het zou leuk zijn als er een persoonlijk bedankje bij zit van de werkgever voor de inzet en betrokkenheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die bon krijgen wij tegenwoordig ook, en ik vind hem verschrikkelijk want er zit juist NIKS leuks tussen. Meestal kiezen we dus voor....het kerstpakket :lol:
Toch vind ik het iedere keer weer leuk om die doos te openen om te zien wat er nu weer in zit. Spullen die we niet kunnen gebruiken geven we weg of zetten ze op marktplaats. Van het geld wat er daar uit komt kopen we dan iets anders (meestal voor de kids). Tegenwoordig zit er bij het kerstpakket ook zo'n boekje waaruit je zelf een kadootje kunt uitzoeken. Is ook leuk, dan zit er zéker iets bij wat je goed kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het meest blij zijn met een cadeaubon waar ik zelf wat van kan kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hebben wij ook wel eens gekregen , toen hoorde je weer dat het fantasieloos was ...erg he die klagers ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel erg, het is ook nooit goed.
De verwachtingen voor een kerstpaket worden elk jaar weer hoger. een mens is bijna nooit tevreden.
dus ik ga dit jaar voor duurzame dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer voor mijn medewerkers ieder jaar iets persoonlijk te bedenken. Niet iedereen zit te wachten op een doos vol etenswaar waar ook altijd dingen in zitten die men niet lust, en niet iedereen zit te wachten op een flesje wijn o.i.d.
Het beste "kerstpakket" is een kado waar je echt wat aan hebt en waarvan je weet dat je werkgever de moeite heeft gedaan om iets te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vorig jaar kreeg ik van mijn werkgever een cadeaubon en een fles wijn +kerststol.Een cdeaubon is altijd prettig om te krijgen en dan ook nog wat lekkers erbij.Helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tevreden mens ! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie eigenschap !
Zelf vind ik het elk jaar weer spannend om zo'n grote doos open te maken en te kijken wat er uit komt. (Nee ik ben geen gyneacoloog, ik heb het over een kerstpakket)

Er zijn dan wat dingen waarvan ik denk: "Oh, dat is wel leuk...", maar die zou ik dan zelf nooit hebben gekocht.
En de rest gaat naar minderbedeelden.
Wat ik altijd zo raar vind is dat er bij kerstpakketten compleet geen rekening gehouden wordt met moslims, vegetariërs, hindoes, joden of wie er dan ook maar een andere eetgewoonte op nahoudt.
Niet iedereen schuift alles wat hij tegenkomt klakkeloos naar binnen.
Zou het niet goed zijn als iemand zelf kon aangeven wat hij of zij zou willen krijgen?
Een vegetarisch pakket, een halal pakket, een Pluim (www.mijnpluim.nl) of iets dergelijks, Albert Heijn cadeaubonnen.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het kerstpakket dat bij ons thuis komt zit geen alcohol, dit ivm met de islamitische medewerkers van het bedrijf.
Soms mag je een gegeven paard best in de bek kijken. Ik begrijp dat het lastig is voor werkgevers, maar er wordt vaak genoeg totaal niet nagedacht over kerstpakketten.

Zo vind ik een goede fles wijn een fijn cadeau, terwijl mijn Islamitische buurman daar niets aan heeft. En ik word er weer niet blij van als er voor mijn kerstpakket ganzen met een trechter zijn gedwangvoederd. (En nee, weggeven vind ik géén oplossing voor dat probleem.)

Iemand met diabetes zal weer beteuterd kijken bij het zoveelste kerstpakket met een overvloed aan chocoladekransjes en andere zoetwaren. En de spullen die je erbij krijgt zijn misschien lief bedoeld, maar we hebben niet allemaal dezelfde smaak, en sowieso zit niet iedereen te wachten op meer zooi in huis.

Het beste kerstpakket (al heb je dan niet het plezier van zo'n doos openmaken) vind ik nog wel de bon met verschillende opties. Niet zo'n universele Iris-check, maar iets waarbij je kune kiezen uit specifieke belevenissen. Zoiets had ik vorig jaar: dinertje hier, indoor skiën daar, Dagje uit zus of kandelaar zo, en als je het allemaal niet voor jezelf hoeft te houden, kon je ook kiezen voor een goed doel.

Zoiets is over nagedacht, en omdat mensen keuzevrijheid hebben, hoeven ze nooit teleurgesteld te zijn.

Dit jaar ben ik trouwens minder blij met mijn kerstpakket. Het is namelijk weer een bon. Maar dan één die alléén te gebruiken is bij het eigen bedrijf. Kerstgratificatie met gedwongen winkelnering dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo je weer hoe verschillend iedereen denkt met wat hij /zij krijgt. En inderdaad wordt er niet altijd bij nagedacht . Wij kregen ooit eens badjassen ,mijn collega is een lilliputter . Ze had me toch een sleep achter haar aan hangen en de mouwen waren natuurlijk veel te groot. We hebben er wel om gelachen hoor.
Ik denk dat je nooit iedereen tevreden kunt stellen. Ik heb wel eens zo'n boekje gehad waaruit je zelf iets kon bestellen. Maar dan waren er mensen die liever een traditioneel pakket wilden ivm het verrassingseffect of mensen die hun cadeau te laat kregen. Bij een traditioneel pakket kun je nooit iedereen tevreden stellen, want de één vindt bv kinderspeelgoed geweldig en een ander heeft daar niets aan. Er zijn veel mensen die afschaffen een prima idee vinden en anderen vinden dat een kerstpakket er echt bij hoort. De één wil gewoon geld in plaats van een pakket en een ander wil juist een cadeau (pakket). Het lijkt erop alsof sommige mensen zeuren over het kerstpakket erbij vinden horen. Ik vind het eigenlijk altijd prima. Ben niet zo kieskeurig. Als ze het volgend jaar afschaffen en met dat bedrag iemand aan het werk kunnen houden, hoor je me ook niet klagen. Je kunt voor een veilige weg kiezen, dan zijn de meeste matig tevreden. Of je kunt voor iets spetterends kiezen en dan zul je meer hele blije mensen hebben en meer mensen die het juist helemaal niets vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +1
Ik vindt een kerstpakket altijd een cadeautje. Heerlijk om uit te pakken en zien wat er dit jaar weer allemaal in zit.
Ik hou denk ik het meest van de lekkere dingetjes,de kaarsjes en de gewoon goed bruikbare dingen. Niet met een logo er op en zo. Pak het iedere keer weer met veel genot uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook +1 ook een tevreden mens ben jij ;-)
Het enige,wat wij kregen,was een briefje,dat het er dit jaar niet af kon. Ook niets op tegen,heb er jaren lang wel één gehad en was er altijd blij mee. Natuurlijkzitte er vaak dingen in,die je niet zo leuk vindt,maar het is moeilijk het iedereen naar de zin te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar jaar geleden had ik een fles goede whiskey en een fles goede cognac. Ik had er wat zalm bijgedaan en een stuk brie. Had ik wel zelf georganiseerd, maar was het betere kerstpakket.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een goed kerstpakket, denk ik, voelt als een pluim, of een schouderklopje...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd.+1
Het moet iets bevatten dat uniek is en wat je anders zelf voor jezelf nooit zou kopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kerstpakket is een kado dat je krijgt van je werkgever, dus je moet er eigenlijk nooit over klagen.

Een leuk kerstpakket is naar mijn mening: Lekkere dingen/speciale dingen die je niet zo snel zelf koopt, bijvoorbeeld luxe chocolaatjes of luxe koffie/thee. Daarnaast nog functionele dingen, iets wat je kan bewaren. Een mooi dienblad ofzo.
Persoonlijk vind ik een cadeaubon niet kunnen, daar is niet over nagedacht. Daarnaast zit er ook een 'prijskaartje' op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja... Mijn ouders mogen altijd zelf kiezen wat ze willen uit een boekje. Dat is op zich (aangezien je veel dingen in een gewoon pakket nooit gebruikt) wel slim. Ikzelf heb een mandje met een paar "For Men" dingen gekregen.

Maar een ouderwets kerstpakket blijft voor mij toch wel iets hebben. Grote doos vol houtsnippers, fles wijn, rozijnen, etc.

Een verrassing? Niet echt, maar toch wel zo nostalgisch. =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind ik ook +1
Wij krijgen ieder jaar een kerstpakket ter waarde van 30,00 euro,met allemaal levensmiddelen.
Echt dingen die jezelf ook zou kopen voor de kerst.
Dit kerstpakket wordt gewoon vers bij de supermarkt samengesteld.
Ik ben er zeer blij mee,en verras mijn vrouw er altijd mee.
Ons bedrijf heeft 70 van deze kerstpakketten nodig,en deze worden op een vastgestelde middag uitgedeeld.
Afgelopen woensdag in onze bedrijfskantine,de zaak gaat om 1 uur dicht en iedereen is welkom vanaf 3 uur.
Men kan blijven zitten tot 7 uur er is genoeg te drinken en te eten warm en koud buffet.
Dit wordt door het hele personeel zeer gewaardeerd.
Ik merk vaak aan andere mensen dat het bij ons zeer goed is georganiseerd,als ik links en rechts de verhalen hoor en zie wat andere mansen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het beste vind ik gewoon een iris-cheque ofzo. Tegenwoordig heb je ook van die leuke boekjes waaruit je zelf een kado kan kiezen. Dan ben je meteen van het geklaag af en kan ieder zijn eigen ding kiezen. Maar inderdaad je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die hebben we ook ooit gehad ik vond het aardig, want het was voor 65 gulden weet ik nog. En dan hoor je toch weer collega's dat het niet orgineel genoeg is ...pffff want ze wilde toch liever een doos !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha...dan doe je haar boekje in een grote doos en pak je hem in! hihihi
Er zullen altijd mensen zijn die klagen maar uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ontevreden mensen houd je altijd ,ik denk ook dat dit de conclusie is van mijn vraag . ja leuk idee ;-)
Een tegoedbon daar hebben de mensen veel meer aan dan een kerstpakket. Vaak zie je dat mensen gewoon de dingen uit het kerstpakket weggeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo en zo zie je maar hoe persoonlijk zo'n pakket is. +1
Volgens mij is een goed kerstpakket ook een kerstpakket waar je lekker over kunt klagen, omdat dat nou eenmaal een grote hobby is van 'de gemiddelde Nederlander'.

Zelf vind ik zo'n grote doos met vanalles en nogwat het leukst, omdat er om zo'n groot cadeau altijd zo'n mooie zweem van verwachting zit (die dan 5 minuten later, na het openen, ook zo mooi uit elkaar spat in een pufje teleurstelling).

Ik krijg al jaren lang een boekje waaruit ik zelf kan kiezen, en daar heb ik dan ook weer wat over te mopperen (de gebruiksvoorwerpen zijn altijd tweederangs en bij de Action voor 10 euro in betere uitvoering te koop, nag, nag, nag). Dit jaar heb ik gekozen voor een high tea for two, en ik ben perfect gelukkig! Raar hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk toch +1