Hoe komt het toch dat hele volksstammen alsmaar kerstboomversieringen kopen,terwijl ze al voor minstens 3 kerstbomen versiering thuis hebben?

Komt dat door het glinsteren en glanzen,zeg maar de bling bling?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
1.1K

Het beste antwoord

Om dezelfde reden waarom mensen toch nog dat paar laarzen kopen terwijl er 5 paar in de kast staan, of die leuke koffiekopjes met dat andere kleurtje, of een nieuw geurtje terwijl je er nog 10 hebt die ook lekker ruiken.....
Hebbe hebbe hebbe

Het kopen van spullen is leuk, het is ontspannend en het geeft je een blij gevoel.
En soms is het erg onverstandig.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit het goede antwoord en dat is bij deze vraag alleen goed te beredeneren en duidelijk uit te leggen door een vrouw. Perfect +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof,dat je daar een punt hebt! Nee,zelfs 10.

Andere antwoorden (12)

Misschien om het eens een keer anders te doen, en niet elke keer dezelfde versiering in de boom te hoeven doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK heb dit jaar ook allerlei kerstversiering moeten kopen. Gewoon omdat ik dat niet had.

Toegevoegd na 19 minuten:
Veel mensen blijven kopen omdat het zo gezellig is.
En omdat al die nieuwe dingetjes toch wel erg leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aar dat was de vraagniet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk.
Veel mensen zijn net kraaien en eksters.
Hoe meer het blinkt en schittert, hoe hebberiger ze worden.
Komt ook nog bij, dat de verkoop van kerstspullen tegenwoordig al in oktober beginnen en dan denken veel mensen al gauw, laat ik het maar vast menemen, straks zijn de mooiste spulletjes al weg.
Als ze dan thuis komen blijkt er in de kast al veel van die mooiste spulletjes te staan en eigenlijk van2 jaar geleden ook.
Bling bling maakt de mensen hebberig en brengt het kind in ze naar boven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat de boel in de knoop zit..of er is een lampje stuk..Das tenminste de reden dat ik elk jaar nieuwe koop;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
dat wilde ik antwoorden... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het idee,Sharona,dat je het nu over verlichting hebt. Volgens mij ben je al verlicht genoeg! Ik bedoelde versiering en volgens mij ben je ook al "versierd"!
Het geeft even (kortdurend) een heerlijk gevoel om van die heerlijke nieuwe spulletjes te kopen.
Ookal heb je thuis al liggen, de kick van de nieuwe aankoop doe het hem.
Ik doe het altijd zo, elk jaar koop ik er een paar nieuwe hebbedingen bij.
Toch het lekkere genieten van de kerstwinkel en het rondkijken in de winkels en het allermooiste mee naar huis nemen.
Ik heb vanmiddag een beeldig engeltje gekocht en een heel eigenwijs rendier.....heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik niet hoor, maar ik denk dat dit komt omdat er elk jaar wel weer wat nieuws wordt verzonnen en dus òòk aan de man gebracht.

Ik houdt zelf niet van die kermis, maar er zijn mensen die dit allemaal prachtig vinden, hoe meer hoe beter.

Zonder al te diepzinnig te worden vraag ik mij tevens wel eens af of deze mensen niet gewoon hunkeren naar wat 'licht' in hun leven. Wanneer ze er dan met Kerst de kans voor krijgen en zich er wat beter door voelen dan gun ik hun dat van harte. Zulke mooie dagen zijn het niet voor heel veel mensen, dus een sprankje licht gun ik dan iedereen, al is het hier en daar wat overdadig. Leven en laten leven ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij deze vrij primitieve volksstammen is het aan-en uit van de kerstverlichting een mythisch symbool van circulaire causalistiek, waarbij bovendien het kitschgehalte van zilveren pegels en kleurrijke bollen en andere extra-terrestrale voorstellingen het sociaal niveau van de optuiger verhoogt.
In bepaalde heidense stammen worden bovendien kerstallen vermengd met santa niklaus en myrrhe, wierook en goud kwistig rondgestroid onder de aanwezigen. Weliswaar aanbevelenswaardig voor degenen die het fenomeen alleen maar waargenomen hebben via sateliet tv.

Toegevoegd na 50 seconden:
kerststallen - wat een moeilijk woord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van welke planeet kwam U ook al weer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van de planeet V5250 - tweede melkweg
Mijn dochter is ook een kerstballen fanaat.
Zij past ze aan aan de kleur van het interieur.
Maarrr... ik moet zeggen dat ze wel smaak heeft.

"Kost een paar cent maar dan heb je ook wat, zeggen ze hier in het Oosten"!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit over nagedacht. Ik dacht dat diegene die nieuwe versieringen gingen kopen het deden omdat de oude kapot of versleten waren.

Ik zelf heb een neutrale kleur ballen waarmee ik d.m.v. gekleurde strikjes de kleur kan veranderen. Maar zelfs dat heb ik de laatste 7 jaren niet meer gedaan.

Dus heb eigenlijk geen idee, want ik ben best wel een bling bling type en houd van glitters maar juist met Kerst moet de boel in evenwicht zijn en niet te overdadig voor mij. Dus ik kan je niet helpen met deze vraag. Ik gebruik al jaren hetzelfde en geniet er telkens opnieuw van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou Kerstmis een uitzondering zijn bij al het andere consumentisme? Het is mooi en het blinkt, zelfs de kraaien en de eksters zijn er gek op.Bovendien is het maar één keer Kerstmis.Doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ene jaar is paars in de mode, het andere jaar zilver. Net als met kleding moet je blijkbaar met de mode mee gaan. Zo maakt de kerstboom ook een deel uit van je image. Ik heb al 21 jaar dezelfde zilverkleurige ballen en ze hangen er weer prachtig in hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is het makkelijker om nieuw te kopen dan eerst de zolder te moeten opruimen om de oude versiering terug te vinden.