Een kerstkaart naar mijn moeder sturen?

Hi
mijn moeder woont in Duitsland en ze praat niet meer met mij (zij heeft me het huis uitgezet naardat ik van school werd geschorst) en nu woon ik in Nederland bij mijn vader en zijn familie. Ik mis mijn moeder heel erg en ik heb en paar smsjes gestuurd en probeert om haar te bellen maar ze neemt niet op. Ik stuurde ook een brief naar haar (een maand geleden) waar ik mijn excuses aanbod en schreef dat ik haar mis en het me spijt. Maar ik kreeg geen antwoord. Zouden jullie toch een kerstkaart naar haar sturen? En wat zouden jullie schrijven? Ik begrijp het als ik niet meer bij haar mag wonen maar dat wil ik ook niet, maar ik heb het heel moeilijk met het feit dat zij me negert, ook ben ik als (bijna) volwassen. Helaas kan ik geen reacties meer plaatsen vandaag maar alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
1.1K

Het beste antwoord

Moet je gewoon doen. Zo laat jij in ieder geval zie dat je het probeert goed te maken en dat je graag contact met d'r wilt.

Inmiddels weet ik een beetje wie je bent en dat je Nederlands aan het leren bent, dus ik wil twee dingen corrigeren:

'Ik mis mijn moeder heel erg en ik heb en paar smsjes gestuurd en probeert om haar te bellen maar ze neemt niet op.'

'probeert' moet 'geprobeerd' zijn.
Je probeert het nu.
Je hebt het gisteren geprobeerd.

'Ik stuurde ook een brief naar haar (een maand geleden) waar ik mijn excuses aanbod en schreef dat ik haar mis en het me spijt.'

moet zijn: "Ik stuurde ook een brief naar haar (een maand geleden) 'WAARIN' ik mijn excuses aanbod en schreef dat ik haar mis en het me spijt"

Nogmaals ik ben erg onder de indruk van hoe goed je al Nederlands kunt!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Rick,
denk je nu echt dat dit de juiste reactie is op deze vraag?
Opmerkingen en aanbevelingen over de juiste schrijfwijze ,waarmee hij/zij weer contact met zijn moeder kan krijgen?
Man, wees toch eens wat empatischer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rick, Dat jij iedereen wilt corrigeren is tot daar aan toe..maar ik vraag mij nu af of dit nu werkelijk een goed moment is.
Ik heb hier echt geen woorden voor, en dan afsluiten met hoe je onder de indruk bent!!!
Dat is :aai, aai, lieve poes, hier een klets voor je kop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach das jullie mening... Ik heb antwoord gegeven om de vraag en probeer deze jongen gelijk wat te helpen beter Nederlands te leren. Met de beste bedoelingen en in de veronderstelling dat hij daar blij mee is. @Berth: Empatischer is met th..

Andere antwoorden (10)

Gewoon doen... Niet nalaten...

Doorgaan tot je antwoord krijgt... Maar alleen, en ALLEEN als je het ECHT meent, daar wacht je moeder namelijk op...

Ze trapt er niet in als je jokt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij die behoefte hebt, moet je het niet laten! Maar doe het niet voor de vorm, doe het omdat JIJ dat wilt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijf op het kaartje dat je vroeger niet altijd de gemakkelijkste bent geweest maar dat dit achter je ligt. En doe dit kaartje dan niet in de brievenbus maar doe er een klein kadootje bij en ga het zelf brengen. Misschien als ze jouw gezicht ziet en dat je het meent dat dit veel meer doet dan nog een boel kaarten en brieven.

Toegevoegd na 53 seconden:
nog=nóg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oprecht verstuurde kerstkaart zal haar en jou zeker goed doen. Hou het positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou inderdaad haar opzoeken en haar dan zeggen wat je voelt. leg haar dan ook uit dat je nu volwassen(er) bent geworden en dat je er nu beter over kunt praten. Als ze je dan zegt dat ze niks met je te maken wilt hebben, prima maar dan heb jij je best gedaan !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de kerstkaart niet versturen, maar hem persoonlijk gaan brengen.
Een goed gesprek werkt vaak verhelderend.
Verras haar, neem naast de kerstkaart een bloemetje mee. Vraag haar om een klein beetje van haar tijd om wat zaakjes uit te spreken. Wat voor een moeder zou haar kind dit weigeren.
Wederom: Kerst is bij uitstek de tijd om familie-perikelen de wereld uit (proberen) te helpen.

Wederom: Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuur gewoon een kaartje, het gaat om het gebaar. Ze wil je nu misschien even niet spreken, maar dat betekent niet dat jij ook niets meer van je moet laten horen. Gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuur die kerstkaart en schrijf er op dat je hoopt dat het weer goed komt. Je moeder heeft misschien nog wat tijd nodig om het één en ander te verwerken. Nu is ze misschien nog wat boos en teleurgesteld, maar ze zal jou ook missen, want je bent en blijft haar kind.
Die kaart sturen is een goede stap op weg naar herstel van de relatie. Doe verder goed je best en laat haar van tijd tot tijd weten dat je goede vorderingen maakt. Schrijf haar dat je snapt dat ze teleurgesteld is, maar dat je graag in de toekomst weer contact wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moeder wil nu denk ik even wat rust,maar je bent en blijft haar kind en over een poosje mist ze jou ook-waarschijnlijk nu al!
Door hetgeen er in Duitsland gebeurt is,dat je van school gestuurd bent en er zal wel meer voorgevallen zijn,heeft je moeder tijd nodig om het te laten bezinken(verwerken)
Blijf je moeder bellen...sms-en en schrijven en stuur een mooie kerstkaart.
Ik weet zeker dat zij het erg lief van je vindt.
En geeft ze geen antwoord of stuurt ze geen kaartje terug,dat komt echt wel...
Geef het even de tijd...
Dus...morgen naar de winkel,zoek de mooiste kaart uit die je kunt vinden en schrijf er iets liefs op voor je mams!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo

ik zou gewoon een kerstkaartje sturen.
mischien is nog wel druk met verwerken van dingen voor haar is het mischien ook wel moeilijk geweest en ze heeft vast even wat tijd nodig voor haarzelf.
maar ik denk dat ze vast heel blij is als ze een kaartje van je krijgt, en vertel haar een beetje hoe het met je gaat enzo dat wil ze vast stiekum wel weten.