In welke periode worden de meeste kerstkaarten verzonden?

Ik worstel altijd met de vraag wanneer ik ze het beste kan versturen. Deze week (week na Sint) lijkt me nog wat vroeg, volgende week lijkt mij beter maar hoe staat het dan met de drukte bij TNT en loop ik niet het risico dat ze te laat komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
3K

Het beste antwoord

Mijn man werkt bij TNT en vandaag zullen de eerste kaarten al bezorgt gaan worden,die komen van de vroege vogels onder ons.Deze week komt het vanaf vandaag dus langzaam op gang en tegen het weekend en begin volgende week zal het allemaal erg hecties gaan worden.Vaak krijg je nog een paar dagen voor kerst(soms zelfs er na) een paar kaarten van de laate verstuurders onder ons,of de vergeten kaarten!!!!Echter ligt dit dan niet aan TNT maar gewoon te laat verstuurd of vergeten dan dus!!!
Zelf stuur ik ze dit weekend op,zijn ze netjes op tijd ruim van te voren,

Bij deze alvast fijne feestdagen een gelukkig en gezond 2010!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Voor de kerst.

Toegevoegd na 56 seconden:
In principe worden kerstkaarten als 48 uurs post behandeld. Ook in de week voor de kerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te snel met minnetjes, vrienden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een min mag maar dan wel motiveren. Dus +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch een minnetje van mij, ik weet ook wel dat ze in principe als 48 uurs post worden behandeld, net als de post het hele jaar door maar ook daar gaat regelmatig iets mis mee (bv een kaart van de ene plaats naar de aangrenzende plaats die er 2 weken over deed) en ik vertrouw er met de kerstdrukte al helemaal niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal incidenten. Ik heb jarenlang in mijn studententijd bij de post gewerkt. Daardoor kan ik je met zekerheid zeggen dat de zeer grote meerderheid van alle postkaarten binnen 48 uur op de plaats van bestemming zit. Als ik mijn mening vorm door het uitkiezen van enkele incidenten, kan ik ook roepen dat het "regelmatig misgaat". Echter, ik weet dat dit een verkeerd beeld is. Maar als je het TOCH niet vertrouwt, stel de vraag dan niet en stuur maar lekker nu je postkaarten op. Ik probeer alleen maar te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom op, iedereen weet dat het in deze tijd wat langer kan duren en ik ben nieuwsgierig naar hoe anderen het doen.
Gepikeerd door een minnetje???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neuh... Oude frustratie van mijn TPG-tijd. Ik stuur mijn kaarten in de laatste week van de kerst en ze komen altijd op tijd aan. Even ter info: in gewone tijden wordt standaard briefpost als 24-uurs post behandeld. In de kerst wordt alles met kerstzegels als 48-uurs post behandeld. Het wordt allemaal met de hand uit de poststroom geplukt. Als je wilt dat je kaarten met prioriteit wordt behandeld, kan je gewone zegels erop plakken. Dan komt alles gewoon de volgende dag eraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, sorry als ik die oude frustratie naar boven bracht. Alvast fijne feestdagen!
Ha, die Yvib;

Om je kerstkaarten op tijd te laten bezorgen zou ik ze deze of volgende week op de bus doen. Gaat bij ons altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aankomend weekend komt het goed opgang en daarna zal het losbarsten. De TNT zet extra mankrachten in om te sorteren. En zo min mogelijk verlof gegeven dit is allemaal al ingepland.

Als je ze het komend weekend op de bus doet zijn ze echt op tijd aangekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is om ze nu te gaan voorbereiden (indien je dit nog niet hebt gedaan) en ze het komend weekend en de opvolgende week op de bus te gaan doen.
Mocht je kaarten naar het buitenland willen sturen dan zou ik die deze week versturen.

Je moet er rekening mee houden dat er steeds minder kaarten worden verstuurd. Dit is een trend die je ziet ontwikkelen en parallel loopt met de reguliere post welke ook steeds minder wordt.
De mensen vinden het schijnbaar leuker om digitale kaartjes te versturen waarmee ze helaas het warme gevoel van een echt kaartje vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verstuur mijn kerstkaarten altijd een week / anderhalve week voor kerst. Ze zijn tot nu toe altijd nog op tijd aangekomen. Ze zetten inderdaad ook extra mankracht in dus zal het wel geen weken duren voordat de kaarten aankomen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
minstens één week voor kerst, of twee weken voor internationale post.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verstuur de kerstkaarten zodra ik de eerste heb gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das een goed!.. Niet te hopen dat iedereen dat gaan doen nu ;-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee als iedereen wacht op de eerste van de ander.. dan kunnen we met zn allen wel heel lang wachten he :P
Beter een week op voorhand dan een kerstkaart ontvangen in het nieuwe jaar. Het is alosf je de kaarsen aansteekt als het feest voorbij is. Dus ideaal is kerst minus drie werkdagen uit voorzorg.