waar wordt er geen kerst geviert op aarde ?

Toegevoegd na 4 minuten:
vind het zn waardeloos gebeuren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kerst
14.1K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
bij ongeveer de helft van de Nederlanders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gevierd*

Antwoorden (4)

In veel islamitische landen (wel door de christenen die er wonen) en landen waar ze een ander geloof aanhangen Boedisten en Hindoestanen bv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kerst is een christelijk feest. In landen waar ze een ander geloof aanhangen en een niet-christelijke cultuur hebben, wordt geen kerst gevierd. Dus: Azië (hindoeistisch, boeddhistisch, islamitisch), Midden-Oosten (islamitisch), enz.

Het is er nu (op 24 december) misschien een beetje laat voor, maar volgend jaar kun je misschien een goedkoop vliegreisje nemen naar Turkije of Marokko. Prachtige landen met een heel andere cultuur, wat een leuke extra toevoeging kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Vliegreisje naar Noord-Korea?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kerst is half een christelijk feest, maar half ook niet. Van oorsprong heeft het helemaal niks met het christendom te maken, maar is het een midwinterfeest. Misschien zijn er wel landen waar ze nog steeds een midwinterfeest hebben, los van geloof.
Er zijn veel mensen voor wie kerst geen betekenis heeft. Dat geldt bijvoorbeeld voor de hele moslimwereld, waar het kerstfeest niet gevierd wordt. Integendeel zelfs.

In landen zoals Iran, Irak, Jemen, India, Maleisië, Nigeria, Indonesië, Pakistan, Malediven, Egypte, Vietnam en nog andere, is kerst vieren verboden. Landen genoeg waar je naartoe kan gaan zonder dat je iets zal merken van Kerstmis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is het in die genoemde landen verboden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat men daar iets anders gelooft en vaak kunnen gelovigen niet tegen anders-gelovigen. Kort en simpel gezegd.
Bij elke Getuige van Jehovah wordt geen Kerst gevierd.
Kerst is een feest met 1001 gekerstende gebruiken,welke niks met het christendom te maken heeft.
Christus heeft nooit geboden zijn geboortedag te gedenken,wel zijn dood.

Trouwens Jezus is nooit geboren op 25 dec.

Jezus die pal stond voor waarheid en leugens verwierp zou gans dit gebeuren met al de bijhorende kitsch en commerciele gedoe naar de prullenbak verwezen hebben.