Hoe is de opbouw van zo'n "prototype mooie" Amerikaanse kerstboom?

Je ziet er zelden of nooit een slinger in hangen, alleen maar ornamenten. Toch lijkt zo'n boom altijd bomvol gevuld en in harmonie. Nergens teveel grote of kleine ballen op een kluit, nergens 'gaten', etc.

Ikzelf blijf aan mijn eigen boom altijd gaten, en onregelmatigheden zien, al heb ik een kunstboom die zich er qua vorm niet in onderscheidt.

Hou tuigen zij nu zo'n boom op zodat het ongeveer lijkt als op het plaatje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kerst
2.1K

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat je takken goed verspreid zijn (veelal kan je:
rechts-een beetje naar onder-
links - een beetje naar boven
midden naar boven schuin

aanhouden om ervoor te zorgen dat jezo min mogelijk gaten ziet.

Daarnaast doen lichtjes altijd veel.

Mijn tip voor gaten: koop leuke ornamenten die net iets groter zijn als gemiddeld. Denk hierbij aan bijvoorbeeld strikken en dergelijke. Doe dit ornament p de tak duie het dichts bij het gat zit. en vouw de tak voor het gat. Zo valt deze ook al stukken minder op.

daarnaast blijft een boom persoonlijke smaak, maar mijn mening is juist dat bij de 'amerikaanse' bomen er ook vaak iets onder gelegd wordt waardoor de leegte onder de boom ook niet meer opvalt waardoor deze voller ligt. Je kan hier bijvoorbeeld een kerstdorp zetten, maar ook (nep)kado's ofzo.

het leuke van kerst is dat iedereen het bijna heeft, maar iedereen iets anders kan doen, dus doe wat jij leuk vind en kijk lekker bij iedereen naar binnen voor ideen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

eerst die gouden slinger eromheen, dan die rode en verder lijkt het erop dat er op elke tak wel een bal of ander versierseltje zit.