Zijn er officiële races waarbij verschillende autos tegen elkaar racen?

Dus bijvoorbeeld een race met een Ferrari 488 en McLaren P1 en allerlei andere auto’s? Dus geen formule 1.

een jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Er zijn wel races war verschillende klasse tegelijkertijd op hetzelfde circuit rijden, zoals de
24 uur van Le Mans
een jaar geleden
Mikaapje
een jaar geleden
Maar bij Le Mans hebben toch de auto’s hetzelfde design?
Niet alleen in de 24 uur van Le Mans rijden verschillende auto's tegelijkertijd, een ander voorbeeld is de Dakar-rally (voorheen Parijs-Dakar geheten).

Ook aan de Amerikaanse NASCAR-races doen verschillende auto's mee.
een jaar geleden
Als je zoekt naar races waar verschillende auto's TEGEN elkaar racen, dan kun je denken aan de vele toerwagenkampioenschappen, bijvoorbeeld de WTCC of de DTM. Daar wordt geracet met auto's die je ook op de openbare weg tegenkomt, maar natuurlijk wel een beetje aangepast.
een jaar geleden
Mikaapje
een jaar geleden
En dan is het dus echt een strijd tussen welke auto het beste is?
Demolition derby.
een jaar geleden