zijn schaatsen verplicht op een schaatsbaan of mag je ook gewoon met je normale schoenen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wil je schaatsen op je schoenen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ja dat zeg ik toch.
ronron1212
4 jaar geleden
Op normale schoenen kun je niet schaatsen. Schaatsen doe je op schaatsen vandaar de naam.
Antoni
4 jaar geleden
Als je zelf schaatsen hebt die je onder je normale schoenen kan binden, mag je misschien wel de schaatsbaan op. Zonder schaatsen gaan schaatsen is zinloos, eigenlijk onmogelijk, en zal alleen maar irritatie opwekken bij de andere gebruikers van de schaatsbaan. Dus houd het maar bij de rol van toeschouwer als je zelf geen schaatsen hebt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vaak moet je speciale toestemming hebben, vooral op kunstijsbanen om met straat schoenen het ijs op te gaan. Als je trainer bent of verzorger van een team bijvoorbeeld dan draag jij ook schaatsen of moonboots die laatsten hebben andere type zolen en kunnen het ijs niet beschadigen

Antwoorden (1)

Ja. Eén van de regels op schaatsbanen is de volgende: Ga niet met schoenen het ijs op. Alleen met speciale toestemming van de directie kan van die regel worden afgeweken. De reden dat het niet mag is dat er vuil onder je schoenen kan zitten wat het ijs vies maakt, en dat kan gevaarlijk zijn voor de schaatsers.
. . .
Voor de duidelijkheid: ja is het antwoord op het eerste deel van de vraag. Het antwoord op het tweede deel is uiteraard nee.
Toegevoegd op 22 december 2019 18:25: tekst