Lachgas mag sinds 1 juli 2016 verkocht worden voor ‘recreatief gebruik . Het geldt niet langer als geneesmiddel, maar als –waar- en valt dus onder de Warenwet.
Organisaties Mojo (Lowlands, Down the Rabbit Hole), Elevation (Soenda), ID&T (Sensation, Mysteryland), Extrema, Pinkpop, Paaspop hebben hun huisregels - zerotolerancebeleid voor drugs – niet gewijzigd. ‘Je komt naar Pinkpop om muziek te luisteren, die gekkigheid doe je maar thuis’, zei Jan Smeets, de organisator van Pinkpop.
Andere festivals willen geen ‘dubbel signaal’ afgeven met een uitzondering voor één partydrug binnen het zerotolerancebeleid.
De meeste festivals geven aan op de gebruikelijke manier te controleren. Er zal bij ingang gefouilleerd worden zegt de woordvoer van Paaspop en lachgas zal in beslag worden genomen door de security.
Ook in Gelderland geen lachgas of festivals en feestjes
Lachgas blijft vooralsnog taboe op festivals
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is niet toegestaan. Alles wat enigszins op welke manier dan ook een gevaar kan opleveren, is op festivals verboden.