Ik wil graag 1 helft van een witte trui roze kleuren óf 1 helft van een roze trui wit kleuren. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?

Ik wil een leuk carnavals kostuum maken vandaar mijn vraag!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
heb je niet een rood kledingstuk dat afgeeft? dan leg je die in het water en als het roze wordt hang je de trui er voor de helft in totdat je het toze genoeg vind
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
twee truien knippen en aan elkaar naaien?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een witte trui half roze verven kan wel, een roze trui half wit verven kan niet, omdat er geen witte textielverf bestaat. Kies voor handwasverf, bijvoorbeeld van Dylon, let erop of de verf gebruikt kan worden op het materiaal waarvan je trui gemaakt is, Op nylon bijvoorbeeld pakt de verf niet (soms verwerkt in truien, meestal gebruikt voor de naden(die blijven wit, wat voor carnaval geen punt zal zijn, dit kun je eventueel bijwerken met een roze viltstift), andere materialen kunnen lichter uitvallen. . Maak de verf volgens de gebruiksaanwijzing aan met water en keukenzout en zorg dat je geschikte handschoenen klaar hebt liggen, hier lees je hoe je het moet doen:
http://www.beautylab.nl/diy-dip-dye-met-dylon-textielverf/
dudemeister
6 jaar geleden
probeer eens 2 goedkope sweaters uit de kringloop doormidden te kniopen en dan de 2 verschillende helften aan elkaar naaien

Antwoorden (1)

Gaat je niet lukken, je kunt de trui voor de helft in een emmer met kleurstof hangen, maar de vezels van de trui zuigen al het water op en je je hele trui wordt roze. Andersom ook als je een rode trui in de bleek hangt.
het enige wat je kunt doen is 2 truien of shirts kopen, die doormidden knippen en aal elkaar naaien (denk aan de zomen, dus niet precies op het midden knippen, dan wordt hij misschien te strak
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Zou het ook niet lukken met de batikmethode? Of werkt dat alleen met geweven stof?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je zou het nog met textielverf kunnen proberen met een kwast. Maar een rechte lijn krijgt je waarschijnlijk niet vanwege de kleurdoorloop via de vezels. (Google op potje textielverf). Wel veel werk.