Is het veilig om naar Egypte te reizen? Ik hoor graag ervaringen.

Twee jaar geleden ben ik op vakantie geweest in Egypte, Marsa Alam, het land is goed bevallen. Ik weet echter niet meer wat het reisadvies was, en kan het niet meer terugvinden. Weet iemand wat het reisadvies toen was? En heeft iemand ervaringen van de afgelopen maanden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K
jodyenboyke
6 jaar geleden
Ben in mei geweest en ga weer in november, dit land verveeld nooit! Nog nooit onveilig gevoeld, ook niet na de revolutie e.d.

Antwoorden (3)

"Veilig" is geen objectief vast te stellen waarde vooraf. Je kan wel even het reisadvies doornemen en zelf je conclusie trekken:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/egypte

"""
De laatste ontwikkelingen
In de badplaats Hurghada is op 14 juli 2017 een aanslag gepleegd waarbij doden en gewonden zijn gevallen. Wees alert en blijf bereikbaar in crisissituaties.

Algemeen
Egypte heeft te maken met sociale onrust en politieke spanningen. Wees alert.

Onveilige gebieden
Reis niet naar Noord-Sinaï en het grensgebied met Libië. Reis alleen als het noodzakelijk is naar Zuid-Sinaï. Uitzondering is de stad Sharm-el-Sheikh. U kunt wel reizen naar de vakantieresorts daar, maar houd ook dan rekening met veiligheidsrisico’s.

Criminaliteit
De criminaliteit in Egypte is de afgelopen jaren toegenomen. Vooral in de grote steden en drukke badplaatsen.

Terrorisme
In heel Egypte is een verhoogd risico op geweld en terroristische aanslagen. Het vliegverkeer in het luchtruim boven de Sinaï heeft te maken met een terroristische dreiging.
"""

Vragen aan anderen hoe zij het hebben ervaren de laatste maanden is ook een vreemde techniek. Iemand die 14 juli ergens in Egypte was kan het prima naar zijn gehad hebben, voor een ander kan het wat minder zijn afgelopen. De grootte van Egyptevakantiegangers hier op GV is te klein om daar een zinnige conclusie uit te trekken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank u voor het antwoord!
jodyenboyke
6 jaar geleden
Het toerisme in Egpyte trekt enorm aan, alleen naar Hurghada komen vanuit Nederland wekelijks zo'n 10 vliegtuigen vol aan. Komende herfstvakantie ot begin november zitten de meeste hotels (bijna) vol.
De toeristengebieden in Egypte zijn veilig! Kom er al jaren en vanaf november kan je ook weer vanuit Ned. naar Sharm el Sheikh en Luxor vliegen. Het toerisme floreert gelukkig weer, sommige hotels zijn in de komende herfstvakantie weer helemaal vol geboekt. Wel zijn er tal van veiligheidsmaatregelen, je ziet veel meer militairen op straat en er zijn heel veel controles. Op de terugreis zal je daar zeker op het vliegveld veel van merken, want de controles zijn uitgebreid en streng.
Ik vind het nog steeds vreemd, dat na diverse aanslagen in Europa, de toeristen "gewoon" blijven komen, en zodra er in Egypte iets gebeurd, (soms gewoon een ruzie) dit gelijk onder een vergrootglas word gelegd en de veiligheid in twijfel wordt gebracht. Alleen het meest zuidelijke gedeelte van de Sinai, wordt als onveilig beschouwd maar dat is geen toeristengebied.
Kortom ga genieten van dit prachtige land, ik ga ook weer snel!
6 jaar geleden
In de resorts rond de Rode Zee wordt aangeraden extra alert te zijn maar er zijn reeds veel veiligheidsmaatregelen van kracht. In El Gouna zijn de ingangen naar de stad bijvoorbeeld versterkt met beveiliging en barrieres. Toen we een poll hielden om te vragen of vakantiegangers nog van plan waren om op vakantie te gaan naar Egypte, antwoordde 70% ja (meer dan 50 stemmen). In dit artikel staan meer ervaringen van reizigers: https://www.holidayguru.nl/travel-magazine/reizen-naar-egypte/