Hoelang kunnen koffiepads over de datum gebruikt worden? En koffiemelkcupjes?

Ik gebruik mijn Senseo vrijwel nooit, alleen als bepaalde mensen op visite komen die het liefst Senseokoffie drinken. Zodoende heb ik regelmatig koffiepads en koffiemelkcupjes die over de datum zijn. De pads heb ik goed afgesloten en, op advies van iemand die bij een bekende koffiefabrikant heeft gewerkt, in de koelkast bewaard.

3 jaar geleden
8.9K
Amadea
3 jaar geleden
De koffiemelk kán zuur zijn geworden. Dus beter eerst voorzichtig een drupje proeven dan de hele kop koffie bederven door het cupje er in z'n geheel in te kieperen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De pads bederven niet. De smaak kan alleen afnemen, veranderen.
In een pad zit gemalen koffie, daar kun je het mee vergelijken.
https://www.kaankoffie.nl/nl/blog/post/hoe-lang-is-koffie-houdbaar Koffiemelk in de koelkast bewaren. Kan zeker over de datum gebruikt worden.
Zelf ruik ik het als koffiemelk zuur is. Anders zie je het in de koffie. De melk schift dan.
Pieterke
3 jaar geleden
Dank je wel voor de reacties.

Het beste antwoord

die pads kunnen nog lang gebruikt worden. misschien dat de smaak achteruit gaat, maar je wordt er niet ziek van. Koffiemelk, ik gebruik ook cups voor vistie, en die kunnen soms ook over de datum zijn. als het 1 dikke klont in het kuipje is, weet je zeker dat hij niet goed meer was, en zure melk in warme koffie gaat schiften dus dan weet je dat je een nieuw kopje moet maken en andere melk pakken als die in huis is
anneliez
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie anneliez.