Waarom zijn nasiballen niet als magnetron/ovensnack te koop?

Er zijn zoveel snacks die er zijn om in magnetron/oven te verwarmen maar nasiballen kan ik niet vinden.

4 jaar geleden
6.1K
Amadea
4 jaar geleden
Er zijn wel nasischijven. Die zijn beter te verhitten omdat ze plat zijn. Een bal is lastiger geheel op temperatuur te krijgen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Topstoko en bidfood hebben ze.
marjolein55
4 jaar geleden
Kwekkerboom heeft bitterballen ,die je in de oven kunt verwarmen.

Antwoorden (1)

Waar geen vraag naar is, wordt niet verkocht. Het marktaandeel van nasi-schijven en -ballen is vanaf midden jaren negentig fors gedaald. Wellicht ook omdat het zelf maken van een nasibal simpel is.

Er zijn nog wel nasiballen te koop (voor bedrijven), maar die zijn alleen geschikt voor de frituur. Het ontwikkelen van een knapperige nasibal die ook voor de oven geschikt is, is momenteel geen optie.
.
Recept
Smelt een klontje boter en roer er een schepje bloem door, maak hier een roux van door er een half kopje water door te roeren.
Als je van pittig houdt kun je er wat sambal doorroeren. Doe er wat ketjap, zout en peper bij en roer de nasi erdoor. Laat het even goed doorwarmen.
Laat de massa dan afkoelen en vorm er ballen van, die je platdrukt en door een losgeklopt ei en daarna door paneermeel haalt.
Je kunt ze nu frituren of in de koekepan bakken.
SimonV