Kun je procenten alcohol optellen?

Als je 10 flesjes flugel van 20ml (200ml) en 10% drinkt. Kan je dat dan vergelijken met 2 glazen bier van 5%.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

De berekening gaat als volgt: 200 ml met 10% bevat 20 ml zuivere alcohol, 2 glazen bier 200 ml bier bevat 5 % alcohol dus ook 20 ml zuivere alcohol.
Als je dus twee van die glazen bier drinkt in dezelfde tijd als de 10 Flügel flesjes dan ben je vrijwel net zo dronken...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Klopt, de hoeveelheid alcohol is dan het zelfde.
Maar de % blijft 10 en 5 % t.o.v. overige vloeistof.
Reddie
6 jaar geleden
Ik heb van je berekening een antwoord gemaakt.
Zie onder.
Nee, je mag procenten alcohol niet optellen.
Je moet de berekening van koosknip uitvoeren.
Reddie