Waar kan ik in Amsterdam of omstreken een biologische soepkip kopen ?

Ik wil graag een (h)eerlijke kippensoep maken en wil daarvoor een blije soepkip gebruiken. Helaas ligt de dichtstbijzijnde bioboerderij die ik kan vinden nog voorbij Amersfoort, dus daarheen met de auto is weer zo in strijd met mijn goede bedoelingen. Iemand een tip? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
bamibal
10 jaar geleden
Je kunt toch ook gewoon een "gewone" biologische kip gebruiken? De meeste supermarkten hebben die tegenwoordig wel.
Ritsuka
10 jaar geleden
in Amsterdam zelf heb je toch welk van die bio tokos?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zaterdag is er een boerenmarkt (biologisch) op de Noordermarkt in Amsterdam. Daar wordt ook vlees verkocht.

Antwoorden (3)

volgens mij is dit hier de enige:
Siem van der Gragt
5.0 sterren4 reviews
Categorie: Vers bereid eten [Bewerken]
Elandsgracht 116
1016 VB Amsterdam
Buurten: Centrum, Jordaan
siemvandergragt.nl
Siem van der Gragt, Amsterdam, Noord-Holland

Openingstijden:
ma-vr 8:00 - 18:00
za 8:00 - 17:00
fremar
10 jaar geleden
In Amsterdam natuurlijk bij de Ridammerhoeve in het Amsterdamse bos. Maar ook op elke dinsdag op de biomarkt in Amstelveen. Die zijn ook recht van de boerderij. Ridammerhoeve is aanrader, het is een geitenboerderij met veel pluimvee. Kijk wel uit, ik meen dat ze op woensdag gesloten zijn. Maar in het hele weekend en de andere werkdagen open. Je mag tussen de geiten lopen, voor kinderen is het ook top.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga langs bij de Marqt.
http://www.marqt.com/
Dit is een biologische winkel die in steeds meer steden in Nederland opduikt. Hier verkopen ze 'Echt eten'. Alles is biologisch en uit de buurt!