In welke eetbare producten zit boekweit verwerkt?

Boekweit schijnt erg gezond te zijn. Ook voor de productie van serotine in je hersenen wat dan weer een positief effect op het humeur e.t.c. heeft. Op Google vind ik telkens alleen maar uitleg over de plant maar ik wil weten in welke producten dit verwerkt zit. Producten die ik gewoon in de supermarkt kan kopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Tegenwoordig zijn boekweitproducten vooral bij de biologische winkel verkrijgbaar.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/104099-de-geneeskracht-van-boekweit.html
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.ordersnoborders.com/nl/tags/boekweit-producten/
Van wat ik hier zie is het vooral meel, om zelf iets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je het uiterste uit deze zaden halen voor je gezondheid, hier een tip: "Eettips boekweit
Boekweitzaden spruiten snel. Je kunt je eigen kiemgroente maken met boekweit. Boekweit is lekker als vervanging van rijst. Je kunt boekweit koken en door een groene salade heen doen. Boekweitzaden kunnen ongekookt in een smoothie verwerkt worden. De smoothie wordt hierdoor voller. Meng een appel, peer, een eetlepel boekweitkorrels en een half kopje water in een blender en geniet van deze heerlijke zelf gemaakte drank."
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/104099-de-geneeskracht-van-boekweit.html Ook boekwijtmeel is in de handel en dit is zetmeel, hier kan je weer sausen mee binden of ergens aan toevoegen. Als je creatief bent hoef je niet eens geld uit te geven aan allerlei eetwaren die je misschien niet eens lekker vindt.

Het beste antwoord

Boekweit wordt verwerkt in allerlei producten waar granen of meel in verwerkt worden. Het is echt heel erg breed, dus ik zal gewoon een paar willekeurige voorbeelden geven:
- Ontbijtproducten, zoals boekweitvlokken en 7-korenvlokken (haver, gerst, rogge, tarwe, maïs, boekweit en rijst) van De Halm, te koop bij biologische winkels/natuurwinkels, maïs-boekweit flakes van Lieke is vrij, te koop bij oa. Ekoplaza.
- Pasta's, zoals (Organic) Soba 40% boekweit, (Organic) Soba 100% boekweit,
Soba Somen met boekweit, Ramen Buckwheat en Sweet Potato Buckwheat Noodles van Terrasana, te koop bij biologische winkels, Buckwheat Pasta Spirals van Orgran, te koop bij oa. De Tuinen.
- Crackers, zoals Krokante Bio Crackers Boekweit en Krokante Bio Crackers Boekweit zonder zout van Les Pains de Fleurs, te koop bij biologische winkels, Gluten Free Buckwheat Crispbread van Amisa Organic en Toasted Buckwheat Crispibread van Orgran, beide te koop bij De Tuinen,
- Pannenkoekenmeel, zoals Spelt-Boekweit Pannenkoekmeel en Spelt-Boekweit-Pannenkoekmeel Biologisch van De Zuidmolen, oa. te koop bij hun molen, en Buckwheat Pancake Mix van Orgran, oa. te koop bij de Vomar.
- Paneermeel, zoals Paneermeel boekweit van Natine, oa. te koop bij Ekoplaza, en Buckwheat Crumbs van Orgran, oa .te koop bij sommige webwinkels.
Granenwafels, zoals Boekweit-Rijstwafels van Lima, te koop bij biologische winkels.

Overigens zou ik zelf gewoon gaan voor gekookte boekweit, kasha of boekweitmeel, want daarmee krijg je natuurlijk een grotere hoeveelheid boekweit binnen dan als je producten gebruikt waar wat boekweit in zit.
Boekweit en kasha kan je kopen bij biologische winkels en bij sommige buitenlandse winkeltjes (bijvoorbeeld Oost-Europese). Boekweitmeel kan je kopen bij oa. biologische winkels.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps, sorry, ik was je zin over dat je het bij de supermarkt wil kopen vergeten. Ik zal even wat voorbeelden zoeken die je bij de supermarkt hebt.

Toegevoegd na 25 minuten:
Wat je bij supermarkten kan krijgen:
Buckwheat Pancake Mix van Orgran, zoals al gezegd dus bij de Vomar, maar ook bij sommige filialen van Deen.
Koopmans heeft Bakkers Boekweitmeel, te koop bij oa. AH.
Bij Dekamarkt schijnen ze boekweitgrutten te verkopen.
Bij Jumbo hebben ze boekweitmeel van Peak's Free From, en ik geloof ook de boekweitgrutten en gepofte boekweit met honing van datzelfde merk.

Sommige filialen van Jumbo en Plus hebben een hoek met allemaal biologische producten. Ruimte is op, zie verder bij reacties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vervolg antwoord:
In die hoek hebben ze vaak ook veel producten van Terrasana, misschien ook wel hun boekweitpasta.
Bij de Deen-webwinkel hebben ze ook boekweit pasta van Orgran, maar ik weet niet of er ook Deen-filialen zijn waar ze die standaard hebben.
Bij de Plus hebben ze trouwens ook die boekweitmeel van Koopmans, en ook hun Boekweit Grutten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poffertjes zijn meestal trouwens ook gemaakt met boekweitmeel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!