Ik heb een grote pot chili sin carne gemaakt (chili zonder vlees). Plaats ik deze best in de koelkast of kan die op het aanrecht blijven?

De chili is nog lauw. Ik weet dat door bepaalde bacterieën chili lekkerder wordt na een dag. Maar hoort deze in of buiten de koelkast? Hij bevat geen zuivelproducten. Wel tomaat-rode nierbonen-mais-zongedroogde tomaten-ui-kruiden (geen verse, enkel gedroogde)

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb net nog eventjes gecheckt, de saus is zelfs nog best heet. Waarschijnlijk omdat het zo'n grote kom is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

wat eigenlijk geldt voor de meeste gekookte voedingswaren: je kunt het beste het gerecht zo snel mogelijk terug koelen, om het vervolgens te bewaren in de koelkast.

Van het buiten de koeling bewaren wordt deze chili er niet beter op.

Toegevoegd na 27 seconden:
terugkoelen kan bijv door de kom te zetten in koud water in de gootsteen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, zal ik meteen doen! Wat een werkje op dit uur, maar die pot koelt gewoon niet af :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ maar het is wel het goede antwoord :)
+

Andere antwoorden (1)

Eten dient altijd gekoeld bewaard te worden, zeker met zulk weer als nu. Snel koelen dus. Qua smaak: bij bepaalde gerechten (Indisch) dienen de kruiden goed in te trekken, voorwaarde goed gekoeld.