Je hebt waarschijnlijk de temperatuur te hoog staan. Het vet is aan het verbanden.
Een temperatuur iets onder de 180 graden is meestal wel goed. Zeker niet heter !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt mijn frituurvet walmt niet meer!

Andere antwoorden (2)

Als frituurvet walmt is een teken dat het frituurvet aan vervanging toe is .
Iederkeer als je iets frituurt blijven er restjes achter en die gaan dan verbranden .
Dus de friteuse goed schoonmaken en nieuw vet erin .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan staat hij waarschijnlijk te heet maar als hij daarnaast ook nog gaat schuimen niet borrelen maar schuimen dan moet je direct het vet vervangen.Oud vet is giftig.Je kan ook aan de kleur van het vet zien of hij oud is.Hoe donkerder hoe ouder het vet..