Waarom heet een turkse pizza zo, e geen lahmacun, zoals ook in duitsland bijv.?

Eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lahmacun [lahmaˈdʒun], auch türkische Pizza genannt.
http://de.wikipedia.org/wiki/Lahmacun
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je vraag niet? Is je vraag waarom een Turkse Pizza een Turkse Pizza heet? Of wat een Turkse Pizza vertaald in het Duits is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is best een leuk puzzeltje xD Volgens mij bedoelt de vraagsteller inderdaad: waarom heet een Turkse Pizza een Turkse Pizza en waarom heet het niet Lamacun?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag lijkt mij niet zo ingewikkeld..
Waarom noemen Nederlanders het een Turkse Pizza terwijl in de meeste andere landen het een Lahmacun wordt genoemd. Ten eerste heet het in Nederland ook gewoon een Lahmacun, alleen vinden Nederlanders dit een lastig woord. Dus zijn ze Turkse Pizza gaan gebruiken. De Durum en Doner tenten zijn dit over gaan nemen omdat hiermee voor de Nederlanders veel duidelijker is wat er bedoeld wordt. Kinderen/jongeren die nu voor het eerst zoiets bestellen zullen het altijd bestellen als zijnde een Turkse Pizza en ze hebben waarschijnlijk geen idee wat een Lahmacun inhoud.

Antwoorden (2)

Omdat de nederlanders er zich makkelijk vanaf willen maken. Het ding lijkt op een pizza, dus we doen niet moeilijk om de turkse naam te onthouden, we zeggen gewoon "turkse pizza"
anneliez
12 jaar geleden
Omdat het een te moeilijk woord is voor Nederlanders die niet zo bekend zijn met de Turkse keuken. Daarom noemen ze een dürüm ook een wrap, maar het woord kebab kan er nog net vanaf.