Bij veel producten staat in de ingrediëntenlijst: aroma. Wat is dat dan?

Moet dit niet worden gespecificeerd?
Er zijn namelijk zoveel soorten aroma's, dat je dus absoluut niet weet wat je eet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Aromas zijn smaaktoevoegingen. en dat zijn er meerdere en omdat er zoveel in zitten noemen ze die niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aromaten in voedings producten zijn veelal kunstmatige benzine verbindingen met een smaakje. Tevens bestaan er rookaromaten.

Of het gezond is? Ik zeg van niet, maar daar mag ieder verder zelf van vinden wat hij/zij wil. Heb geen lust om daar uitgebreid over in discussie te gaan hier.
Daar is deze site ook niet voor bedoeld.

Verder bestaan er ook natuurlijke aromaten.
Daar zou ik persoonlijk dan de voorkeur aan geven indien mogelijk.

Toegevoegd na 16 minuten:
Indien er minder dan, ik meen 5% in zit, hoeft het wettelijk niet gespecificeerd te worden op de ingrediëntenlijst van de verpakking.