Hoe barbecuevlees regelen met klassenfeest 40 personen?

Hallo! Ik heb midden juli een klassenfeest staan. We gaan zwemmen, daarna barbecueën, daarna marshmallows braden onder een kampvuur, en daarna met zn alles overnachten in een grote tent.
Iedereen moet minimaal €2 mee voor entree zwembad.

Alleen, mijn vraag is, hoe regel ik het vlees dan voor de barbecue? Ik heb een lidl en een albert heijn in de buurt.
Ik heb een aantal goedkope opties gevonden;
- Run­der­chi­po­la­ta 8 stuks voor €3;
- Speklap 4 stuks voor €3,50;
- Hamburgers 4 stuks voor €2,80.

Het is moeilijk in te schatten hoeveel vlees iedereen eet, maar ik ga er vanuit van ong. 2 á 3 stuks per persoon.

Dus ongeveer 100 worstjes/speklapjes/hamburgers enzo.

als ik dan 40 van die runderchipolatas doe, 30 speklappen en 30 hamburgers, is dat dan reëel?
dat kost namelijk 15 + 25 + 20 = €60
en dat is €1,50 per persoon voor het vlees.
dat bij de zwembadkosten op is €3,50 p.p.

Is dit genoeg variatie? zonee, wat kan er nog meer bij?
Waar moet ik nog meer rekening mee houden qua kosten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eet iedereen vlees? (om vegetarische of andere redenen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou 3 a 4 stuks per persoon toch zeker wel rekenen.
Veel worsten die zijn vaak goedkoop.
En een andere tip, maak zelf de marinade. Kruiden kan je vast gratis regelen van thuis of van iemand anders.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als budget belangrijk is: hamburgers: 12 voor 2,19
https://www.ah.nl/producten/product/wi364681/ah-basic-hamburgers
Inekez1
6 jaar geleden
Heb je een koelkast ter beschikking waar al het vlees (en salades) in passen tijdens het zwemmen? Als je bent aangewezen op koelboxen, koop dan vacuum verpakte worstjes die zonder koeling houdbaar zijn.
Diepvrieshamburgers zijn ook handig. Die kun je in de koelkast of koelbox laten ontdooien, maar ook gewoon half bevroren op de bbq gooien. Bovendien zijn ze voorgegaard, dus minder kans op voedselvergiftiging dan bij vers vlees dat niet goed koel wordt bewaard en niet goed gebakken wordt opgegeten. Ga je bbq-en op een echte bbq of op het kampvuur? In dat laatste geval: gebruik alleen voorgegaard vlees want op open vuur is het veel moeilijker om vlees wel gaar en niet zwart te krijgen. Behalve marshmallows kun je 's avonds ook nog afbakbroodjes bakken aan een stok boven het kampvuur en een blikje knakworstjes opwarmen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij een BBQ wordt meestal uitgegaan van 200-500 gram vlees/vis/vleesvervanger per persoon. Een kleine eter eet zo'n 2-3 stukjes vlees, grote eters en vleesliefhebbers wel 4-5 stukken. Daarnaast nog 300-350 gram per persoon aan brood/salade/rauwkost. Ik zou, zeker na een fysieke inspanning als zwemmen, dus wel wat meer vlees inkopen en ook andere dingen. Als je de kosten wilt drukken, dan maak je er een 'Amerikaans feestje' van (iedereen neemt wat mee; wel goed afstemmen zodat je voldoende variatie hebt) of jij regelt bijvoorbeeld brood en salades, terwijl een ieder zijn/haar eigen vlees en drinken meeneemt. Of je verhoogt het bedrag en je koopt alles zelf, mits je het wel kunt koelen ergens. Ook lekker erbij; sausjes, stokbrood, hamburgerbroodjes, kruidenboter en een fruitsalade (dessert). Het kan ook handig zijn om bijvoorbeeld een lijst te maken zodat iedereen kan aankruisen wat hij/zij lekker vindt. Dan kun je op basis daarvan goed inkopen. Want het is ook zonde als iedereen bijvoorbeeld hamburger wil en de speklappen blijven liggen. Wat goedkoper is, is om grote stukken vlees te snijden en zelf bijvoorbeeld spiesen met vlees/groente te maken. Of gehakt zelf kruiden en hamburgers vormen met een hamburgerpers. Maar hier gaat uiteraard veel meer werk in zitten. Met 40 man zou ik het toch even afstemmen; gemak=duurder. Als iedereen dat prima vindt, dan kunnen ze ook meer betalen. Of je stelt een team samen dat wat meer werk verricht om de kosten te drukken.
dudemeister
6 jaar geleden
diepvries hamburgers doen het prima met zulke aantallen mensen
plastic bordjes, bestek bekertjes drinken kolen voor op d BBQ etc
zo heb je al snel een hoger bedrag nodig pp

Antwoorden (3)

Voor het vlees vind ik het wel reëel hoor.
Je zal ook nog de marshmellows moeten kopen. En wat willen jullie die dag drinken. Sausjes en brood erbij is ook wel lekker. Anders eet je alleen maar vlees. Misschien nog een salade erbij.

Is de bbq het enige eten van de hele dag?
Hoe word het kampvuur gemaakt en wat kost het hout hiervoor?
Wat zijn de kosten voor de slaapplaats?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lijkt mij wat weinig.
Vooral opgroeiende jeugd zijn nog wel eens vrij grote eters. 3 a 4 lijkt mij reëler.
Wij hebben dat verschillende jaren voor senioren (gemiddeld relatief kleine eters) geregeld en gingen al uit van 2 a 2,5 ons aan vlees per persoon.
En dan nog brood, salade, rauwkost, drinken, fruit, sausjes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
we hebben geregeld dat qua fastfood iedereen wat meeneemt. een fles cola, of een zak chips. sausjes had ik nog niet over nagedacht.
alle spullen voor het kampvuur (stenen, hout en kolen) hebben we al. Voor de slaapplaats wil ik een houten frame maken en daar van die aanhangerzeilen overheen leggen.
Naast vlees is het ook lekker om stokbrood en sausjes erbij te doen. En wellicht iets van salade, tomaatjes, komkommer?

Zijn er klasgenoten die ergens allergisch voor zijn of vegetarisch eten? Of halal?

Je moet natuurlijk ook nog drinken regelen....

En (wegwerp?) borden, bestek, bekers.......

En schalen om het vlees op te leggen dat al geroosterd is.....

Toegevoegd na 1 minuut:
En wellicht vuilniszakken of om alles zelf op te ruimen?

En hebben jullie zelf bbq-s of moet je die van huis meenemen? Denk dan ook aan die tangen om het vlees om te draaien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In juli kunnen wel weer heel andere vleesaanbiedingen in de winkels zijn. Ga voor die stukken vlees die het goedkoopste zijn. Zo'n 4-5 stuks vlees gaan er altijd wel in per persoon.

Je kunt echter ook afwisselen met gegrilde groenten zoals maiskolf, paprika, courgette, (zoete)aardappel enz. Groenten zijn ook vaak niet duur in dit seizoen en het zijn toch vitamientjes...ook zitten er vaak vegetariërs tussen de gasten. Zo kan je bijv. ook ongeschilde aardappels wassen en in alufolie inpakken. Gepofte aardappels vind je hier met een videootje
https//www.ah.nl/allerhande/video/R-V2166961/aardappel-poffen-op-de-barbecue

Is er kipfilet in de aanbieding dan kan je er spiesjes van maken...snijd het in stukjes en rijg om- en- om met stukjes ananas of paprika/ui/stukjes spek en whatever. Of je maakt er sateetjes van met een grote bak pindasaus erbij die je kant-en-klaar kunt kopen. Op een sateprikker kan je nl. met weinig kleine stukjes kip toch veel sateetjes maken.

Ga in elk geval voor de goedkope vleessoorten zoals worstjes, hamburgers, speklapjes enz. Van deze laatsten kan je ook spekfakkels rijgen als je toch spiesjes maakt https://www.leukerecepten.nl/recepten/gemarineerde-spekfakkel/
Bij de Aldi en Lidl is het vlees trouwens over het algemeen altijd goedkoper dan bij AH.

Je kunt ook iedereen vragen iets van vlees, stokbrood of groenten mee te brengen, salades of sausjes te maken en ook aan drank moet je denken. Het is ook leuk om iedereen eigen creaties te laten maken en die met zijn allen uit te proberen. Je kunt ook kant en klare bakken (aardappel)salade kopen, doe zijn nooit duur.
Heb je een paar vriendinnen, ga met elkaar aan de slag voor de BBQ, de voorbereidingen zijn vaak het leukst! Laad niet alles op alleen jouw schouders, het kan best veel werk zijn! Veel plezier!

Toegevoegd na 4 minuten:
https://www.leukerecepten.nl/recepten/gemarineerde-spekfakkel/
Er ging iets mis bij de spekfakkels, vandaar deze link.
amc