Wie weet een gewoon restaurant in Eindhoven waar men enkele óók veganistische gerechten heeft?

Volgende maand wil mijn moeder haar 83e verjaardag vieren door de hele familie een feestelijke lunch in een restaurant aan te bieden. De familie bestaat uit uitgesproken vleeseters, viseters, alleseters, vegetariërs en veganisten. In bijna alle restaurants kunnen alle categorieën terecht, behalve de veganisten. Veganisten eten geen vlees, vis, ei, melkproducten of honing.
Wie heeft tips voor een restaurant/eetgelegenheid in Eindhoven, waar ze behalve de gewone gerechten óók veganistische gerechten op de kaart hebben en waar we kunnen reserveren voor een zaterdagmiddaglunch voor 25-30 personen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
bamibal
10 jaar geleden
Speciale wensen kun je ook van tevoren doorgeven. Als je dat op tijd doet, kan een restaurant zorgen dat er een veganistisch alternatief is. Overigens is het met zo'n groep beter om vooraf een menu af te spreken. Met 30 personen à la carte eten zorgt voor lange wachttijden en stress in de keuken.

Het beste antwoord

Ik heb horen zeggen dat Restaurant Ons in Eindhoven een Vegan Friendly-raamsticker heeft, dus dan zouden zij een deels veganistisch aanbod moeten hebben. Ik kan het op hun eigen website zo snel niet vinden, dus ik zou het voor de zekerheid even bij hen navragen, en vragen of het ook voor de lunch geldt.
Je kan er reserveren voor lunch voor 30 personen op zaterdag. Dit is hun website:
http://www.ons.nu/

Bij de het eetcafe van poppodium de Effenaar schijn je als veganist ook wel goed terecht te kunnen, maar dat lijkt me geen geschikte plek voor een verjaardag van een 83-jarige.
En bij restaurant Iris kan/kon je altijd wel terecht als veganist (eventueel met vantevoren doorgeven), maar daar hebben ze geen lunch.

Toegevoegd na 27 minuten:
Bij restaurant Sri Ganesh (zaterdag vanaf 12.00) kunnen veganisten vermoedelijk ook goed terecht, want het is een restaurant zonder vlees, vis, dierlijk vet en ei, dus dan hou je alleen zuivel en honing over; en het is ook nog eens Indiaas (bij Indiase restaurants kan je als veganist eigenlijk altijd wel goed terecht). Maar daar zullen de uitgesproken vleeseters weer niet enthousiast over zijn.

Bij Bagels&Beans kan/kon je als veganist meestal wel goed terecht en daar kan je lunchen, maar dat is ook niet geschikt voor een etentje met de familie, het is zowel qua menu als qua ambiance meer iets voor als je tussen het winkelen door even wil zitten om wat te eten.

In sommige steden is het heel makkelijk, maar in Eindhoven is helaas niet veel keuze, voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een goede tip en ik waardeer het erg dat je het later met nog meer tips hebt aangevuld. Het lijkt erop dat je speciaal voor mij dingen uit bent gaan zoeken: wow! Alleen daarvoor al krijg jij van mij de punten voor het beste antwoord.
Toch gaan we jouw tips niet gebruiken. Mijn moeder wilde per se naar een restaurant 500 mtr. van haar huis, omdat ze niet veel verder kan lopen en niet met een stoet auto's door de stad wil.
Ze heeft bij dat restaurant afspraken gemaakt, het blijkt dat zij veel vaker vegan maaltijden serveren, maar alleen op bestelling. Daarom staat er niets vegan op de kaart.
Jouw tips houd ik achter de hand voor andere bezoekjes aan Eindhoven van mijn vegan zoon en schoondochter.