Ik wil mijn water tot maximaal 70 graden verwarmen, hoe doe ik dat?

Ik wil water tot 70 graden verhitten, maar het mag niet hoger komen, hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
3.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In een beker in een pan of een bad?
Iets meer informatie graag.
Amadea
3 jaar geleden
Met behulp van een keukenthermometer.
Inekez1
3 jaar geleden
Er bestaan waterkokers die je kunt instellen op een temperatuur. Het water wordt dan tot die temperatuur verwarmd. Daarna slaat de waterkoker af zoals die normaal zou doen bij kokend water. https://www.coolblue.nl/waterkokers/temperatuur-instelbaar

Antwoorden (1)

Met een thermometer en dan de warmtebron niet te hoog zetten, en veel roeren zodat het warme water met het koude mengt en de temperatuur overal hetzelfde is. Anders geeft de thermometer een verkeerde temperatuur aan.
Hou er ook rekening mee dat het water nog even kan doorverwarmen als de warmtebron uit is. dus al iets voor de 70 van het gas of elektro halen
anneliez