Hoe kun je zien in de winkel welke biefstuk het meest mals is?

Kleur fijne of grovere structuur?'Ik bedoel biefstukken zonder pezen,want dat weet ik dat die taai zijn.

8 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Voor een leek is dat met het blote oog niet te zien. Als je er zeker van wilt zijn dat je een malse biefstuk koopt, dan moet je bij de vakman zijn. Dat hoeft niet persé een keurslager te zijn, een goede streekslager o.i.d. weet ook wat een kogelbiefstuk is.
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
haasbiefstuk
Haasbiefstuk is de meest malse biefstuk die we kennen. De biefstuk wordt in dikke plakken gesneden en snel om en om gebakken. Daarnaast kennen we de 'tournedo' een kleine biefstuk van het dunne deel van de haas. Het gemiddelde gewicht bedraagt maximaal 100 gram. Is de tournedo lichter dan 80 gram dan wordt deze vaak 'filet mignon' genoemd. Voor het bakken kunnen de stukjes eventueel omwikkeld worden met een plakje spek dat vastgezet wordt met een touwtje. Beide producten blijven door het opbinden tijdens het bakken mooi hoog. bovenbil
Het voor biefstuk belangrijkste 'technische deel' van de achterbout is de bovenbil. Dit grote stuk vlees bestaat uit drie delen. Het vaste deel voor Hollandse biefstuk, de kogel voor kogelbiefstuk en de dekselbovenbil, een vleesplaat die het hele stuk bedekt voor het maken van een magere en malse runderrollade.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
plus voor jc54. Inderdaad, de vakslager blijft onvolprezen. Als je een goede hebt, koester hem /haar dan.
Ivana
8 jaar geleden
Vlees haal je bij de vakman. Alles bij de supermarkt komt uit de diepvries, waar het soms jarenlang ingevroren was. Ga naar een goede slager-vakman en vraag om kogelbiefstuk, die is perfect en niet de duurste soort. Een goede slager slaat hem ook niet plat, dat is nergens voor nodig. Het enige wat nog nodig is, is een goede bereiding, maar daarvoor kom je dan maar even bij mij langs. :)
Ivana
8 jaar geleden
Plus voor dit antwoord natuurlijk.
flyingcrow
8 jaar geleden
Bedankt!