Wanneer men kaas maakt dan doet men stremsel in de melk. Hierdoor wordt er voor gezorgd dat de vaste bestanddelen van de melk worden gescheiden van de vloeistof in de melk. Van deze vaste bestanddelen wordt de kaas gemaakt. De vloeistof die overblijft is de wei. Het is een waterachtige vloeistof. Als men melk lang genoeg laat staan dan zal je zien dat de vaste bestanddelen zich ook van de wei scheiden.

Eiwitten van de kip, zijn deze die zich in het vlees van de kip bevinden. Eiwitten zijn een bestanddeel waar de spieren zijn mee opgebouwd. Een reden waarom wij kip eten

Als je nu het eiwit van een kippenei bedoeld, dan moet je dat letterlijk nemen, Het wit van het ei. Dit heeft niets te maken met het eiwit in kippen of ander vlees. Het heeft dan ook geen zin om te zeggen dat je het wit van een ei gaat eten ter vervanging van de eiwitten die in het vlees zitten.

Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wei is op melkbasis, het is een restproduct dat ontstaat bij de bereiding van kaas. Meer info bij bron.
Wat kippen eiwit is spreekt voor zich lijkt mij.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat klopt zeker