hoe maak je je rode wijnsaus wat frisser?

Ik heb er port rode wijn en rode wijnazijn in gedaan, suiker en een kwart sinasappeltje beetje sap ingeperst in poging tot... maar het hielp niet echt, heeft iemand tips? ervaring hiermee?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik vind dat de saus een beetje te zoet is en tegelijkertijd de alcohol van de rode wijn erg overheerst, ik wil wat meer frisheid contrast erin

Weet jij het antwoord?

/2500

Rode wijnsaus: 2 sjalotjes, 4 dl. droge rode wijn, 4 dl. bouillon, 50 gr. gerookte spekblokjes, takje peterselie, laurierblaadje ,snuif thym en rozemarijn, 40 gram boter, 30 gram bloem. Instructies Snipper de sjalotjes. Laat de wijn, bouillon, peterselie en sjalotjes zacht inkoken tot er 4 dl. vocht over is. Smelt de boter ,bak het spek even krokant en roer er de bloem door. laat dit mengsel al roerende lichtbruin worden. Voeg dan al roerend het ingekookte en gezeefde vocht toe en laat dit tot een saus binden. Laat dit 10 min zachtjes doorkoken en zeef het dan in een andere pan. Bak je vlees en als het zover is, neem het uit de pan, en plaats het afgedekt in een vuurvaste schaal in een matig warme oven, zodat de sappen goed doortrekken. Blus de bakboter met een beetje rode wijn, laat het even bruisen en voeg het bij de saus. Later kun je het uitgelopen sap van het vlees ook nog in de saus doen.Op smaak maken met vers gemalen peper en eventueel wat zout. Dit is een origineel recept zonder frutsels en fratsen volgens de oude leerschool.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100