Hoe kan je harde verse broodjes hard houden? Na een paar uur heb ik altijd nog sloffe broodjes, er is niks meer hard. Alleen taai

Ik koop vaak harde broodjes, maar als ik ze in het weekend koop en op zondag zijn het dan taaie broodjes, is er een manier om ze hard te houden? In de winkel liggen ze immers ook wel een paar uur..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
82K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg je ze wel in een broodtrommel?
Invriezen kan ook en dan een halfuur tevoren uit de vriezer halen.

Het beste antwoord

Voor mensen die van brood houden met een krokante korst is het raadzaam het brood in een papieren broodzak te bewaren. Men dient er wel voor te zorgen dat de broodtrommel schoon is, dus zonder kruimels en condens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

vochtig maken en even in de oven, je kunt ze ook invriezen en een half uurtje voor je ze gaat eten uit de vriezer halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt ze weer hard en knapperig door ze heel even onder de kraan te houden zodat ze nat zijn (de korst nat maken) en dan 5 minuten in een oven van 200 graden te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inpakken op welke manier is in ieder geval funest.
Bij de bakker is de luchtvochtigheid minder dan gemiddeld.
Iets oppiepen in de oven wil na een paar uur nog wel eens helpen.
Echter is vers brood vers omdat het , tja vers is. In de praktijk is dit eigenlijk na een halve dag al niet meer het geval
12 jaar geleden
je kunt ook aan de bakker vragen of je die broodjes "niet afgebakken" mee krijgt en zelf de volgende ochtend vers afbakken. als je een supermarkt hebt met een vers bakkerij kun je die daar zelfs meenemen. doe ik elk weekend met harde broodjes of stokbrood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon, zoals bij de bakker niet verpakt of in een open papieren zak bewaren, zodat er lucht aan kan. de keuken riekt dan geweldig goed. als ze nog taai worden ligt het aan de kwaliteit. je kan misschien eens naar een andere bakker gaan. als je ze 's morgens koopt moeten ze 's avonds nog eetbaaar zijn