Wat zijn de nadelen van een zakelijke espressomachine in prive gebuik?

Ik heb het hier bijvoorbeeld over het verschil tussen een compacte zakelijke espressomachine Schaerer Coffee Joy en de privé machine Siemens EQ.6 Plus.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
2K
Amadea
5 jaar geleden
Zo uit m'n hoofd: zakelijk is gericht op veelvuldig gebruik, de voorraad cups (of wat je daar voor nodig hebt) zal groter zijn, dus het is verhouding duur om dat privé te gebruiken.
paulus811
5 jaar geleden
Of je nou veel of weinig cups moet kopen, voor de verhouding of dat duur of goedkoop is maakt dat natuurlijk niet uit.
paulus811
5 jaar geleden
Overigens gaan in beide apparaten gewone koffiebonen. Ik zou persoonlijk geen zakelijke machine nemen, die zijn gemaakt om snel koffie te leveren zodat je er een aantal achter elkaar kunt maken. De Siemens lijkt mij een betere keuze, maar voor zo'n apparaat zou ik me goed laten adviseren in een winkel die erin gespecialiseerd is (kookpunt Rotterdam).
Amadea
5 jaar geleden
Veel cups kan wel duur worden als je wegens de houdbaarheidsdatum een deel weg moet gooien.
ronron1212
5 jaar geleden
@paulus811 dit zegt Douwe Egberts zelf ongeschikt voor kleine groepen
https://www.jacobsdouweegbertsprofessional.nl/producten/koffiemachines/espressomachines/schaerer-coffee-joy/
Het is overigens een bonenmachine @Amadea
paulus811
5 jaar geleden
@ronron1212, je leest niet goed, het is ALLEEN geschikt voor kleine groepen. De min is omdat het apparaat niet voor grote groepen bedoeld is. Overigens heb ik echt nog nooit een echt lekkere espresso uit zo'n bedrijfsmachine gekregen. Een Nespresso machine van 75 euro is 10x smakelijker.

Antwoorden (1)

De zakelijke machine is vooral duurder. Dus het grootste nadeel is de prijs.
Verder is de Schaerer Coffee Joy niet alleen geschikt voor zakelijk maar ook particulier gebruik.
Verder maakt het niet uit. Bedenk wel dat welk apparaat je ook kiest, je elke dag onderhoud moet plegen: water vullen, bonen vullen, koude melk vullen, spoelen, legen van de bakken...... Maar dan heb je wel een lekkere koffie.
Ondanks dat de zakelijke duurder is, heeft de zakelijke ook voordelen. Indien je een probleem hebt, komt makkelijker een monteur. Verder kun je een zakelijke uitbreiden met bijvoorbeeld een automatische melkkoeler.
Kortom, Nadeel: prijs.
Voordeel: makkelijk monteur, uitbreidingsmogelijkheden.