Welk water is het meest zoutloos?

Ik wil zoveel mogelijk Natrium vermijden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
9.8K

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
dat is niet gezond om te drinken! http://www.lenntech.nl/demiwater-faq.htm
bamibal
11 jaar geleden
Maar wel zoutloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zegt toch niet dat hij het wilt drinken? Misschien had degene de vraag wat duidelijker moeten stellen.
gewoon kraanwater
niet zout niet duur en prima te drinken
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, prima antwoord
bamibal
11 jaar geleden
Hoeveel natrium bevat leidingwater, t.o.v. flessenwater?
ik denk gewoon leidingwater
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kraanwater goed voor iedereen.
De hoeveelheid natrium die we innemen via kraanwater gaat om milligrammen. Dat is verwaarloosbaar bij de hoeveelheid in onze voeding, namelijk zo'n 9 gram per dag. Het heeft dus nauwelijks zin om natriumarm water te drinken." De hoeveelheden stoffen die zowel in kraan- als mineraalwater voorkomen zijn dus zo klein dat ze een verwaarloosbare invloed hebben op de gezondheid.
Natrium is een onmisbaar mineraal dat verschillende functies in het lichaam vervult. De scheikundige naam van keukenzout is natriumchloride (NaCl). 1 gram keukenzout bestaat uit de verbinding van 400 mg natrium en 600 mg chloor. Beide verbindingen zorgen voor de vochtbalans in het lichaam. Natrium is samen met kalium ook betrokken bij het regelen van de bloeddruk.
Voor deze zeer belangrijke functies is echter maar 0,4 gram natrium per dag (Average Daily Intake) nodig. Te veel natrium kan zorgen voor een verhoogde bloeddruk, met hart- en vaatziekten als mogelijk gevolg. Voorts speelt natrium een rol bij de overdracht van zenuwimpulsen en bij spiersamentrekkingen.
Ga je maaltijden zelf van verse grondstoffen bereiden , en gebruik kruiden inplaats van zout. Fabrieksvoer zit overvol van zout. Maak zelf brood zonder zout. Dan ben je serieus bezig. Maar zout opname verminderen door "zoutloos " water te drinken is een beetje over de top.