Wijn is biologisch als die is bereid uit biologisch geteelde druiven. Druiven zijn biologisch als ze zijn geteeld zonder het gebruik van kunstmest, de toepassing van gentechnologie en met een minimaal gebruik van chemische gewasbeschermingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

er worden geen bestrijdingsmiddelen gebruikt bij het telen van de druiven voor die wijnen

Toegevoegd na 5 minuten:
Wij spreken over biologische wijn als die is bereid uit biologisch geteelde druiven. Biologische druiven die met aandacht en zorg voor het milieu zijn geteeld, zonder het gebruik van kunstmest, de toepassing van gentechnologie en met een minimaal gebruik van chemische gewasbeschermingsmiddelen.

In de wereld neemt de biologische wijnbouw toe en zijn vele vermaarde wijnmakers aan het biologisch, ja zelfs aan het biologischdynamisch boeren geslagen. Zij houden in hun dagelijkse handelingen rekening met het natuurlijke leven in en rond de wijngaard: om zo nog mooiere wijnen te produceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey

Hierbij hebben ze de druiven zonder kunstmest geteeld.
En waarschijnlijk geen chemische ingrediënten gebruikt om het product te maken.