Weet iemand een goede maar toch voor een redelijke prijs aanschafbare akoestische gitaar??

Ik heb al een elektrische gitaar van Jack and Danny.
Maar ik wil een goede maar toch betaalbare akoestische gitaar erbij om covers te spelen van Bijv. Bruno Mars, Nickelback enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

"betaalbaar" is een relatief begrip.

Je hebt akoestische gitaren van 50 tot wel 5000 Euro en meer. Die van 50 Euro zal best "goed" zijn in de zin van, dat 'ie b.v. sterk is. Maar qua klank zul je er heel snel op uitgekeken zijn.

Het ligt er aan welke eisen je stelt, en wat je budget is.
Ik zou nooit een gitaar kopen op internet, maar in winkels gaan kijken, proberen, spelen, en vooral heel goed luisteren. Neem iemand mee, die er verstand van heeft. (b.v. je docent als je les hebt)
Speel in de winkel de nummers die je noemt, Nickelback en Bruno Mars, en bepaal op welke gitaar het volgens jou het mooiste klinkt.
En vergeet niet, dat een goede, dure gitaar een prima investering is, die zijn waarde in de regel behoudt, als je 'm goed onderhoudt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Morgen nog even naar Culenborg Metrepole grote kortingen

Toegevoegd na 2 minuten:
www.muziekmetropool.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs binnen een model van een merk heb je aanzienlijke verschillen in kwaliteit. Een fabriek selecteert uit een partij klankhout wel het beste hout voor de topmodellen maar uit wat er dan over blijft kunnen de verschillen groot zijn.
Vraag dus in een muziekhandel als ze meerdere exemplaren van een model hebben of je het verschil mag horen en kies wat je bevalt.
In een goede muziekhandel laten ze uit zichzelf het verschil horen.
Soms ben je beter af met een goedkoop merk dan met een duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de goedkoopste spaanse gitaar is ongeveer 60 euro (dat de kwaliteit nog net niet belabberd is)
maarja, als je al een gitaar gewend bent, dan ga je veel meer op klank letten. dus dan kom je toch algauw in de buurt van 200-300 euro. om een redelijk geluid te hebben.