liedje van het kastje naar de muur

Jaren geleden hoorde ik eens een liedje op de radio, dat heette: "van het kastje naar de muur".
Het ging over de absurditeit van de ambtenarij.
Het werd gezongen met een zachte G.
Kan iemand mij aan dit nummer helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vlaamse sanger: Juul Kabas Van de kast naar de muur (3' 02" J. Deckx Kade Prod.) Staat helaas niet op youtube

Bronnen:
http://www.juulkabas.be/?p=repertoire

Ik ken wel een Nederlandstalig lied dat niet zo heet, maar wel deze woorden in de tekst heeft (nou ja, kast ipv kastje, dat wel): Ik wil 't niet pikken van Cornelis Vreeswijk. Waarschijnlijk bedoel je dat nummer niet, omdat het niet zo heet, maar je weet maar nooit...

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=hvzi_vidAdQ

Het enige dat ik kan bedenken is Herman van Veen, met "waar blijft de tijd" maar dat is geen zachte G. Denk dat je het meer in de carnavalssfeer zult moeten zoeken

is dit wat je zoekt? Herman Van Veen Waar blijft de tijd? Je trouwt snel als je twintig bent En na een paar jaar krijg je het druk Met drie, vier kinderen, ach dat went Je hebt geen tijd meer voor geluk Tussen de vloeren en de vaat De vuile was en het fornuis Sta je niet stil, ook al vergaat de wereld Jij bent bezig thuis Is dit een grap Of om te huilen Is er iemand die haar benijdt Wie zou er met haar willen ruilen Dag in, dag uit Waar blijft de tijd De koffie pruttelt op het vuur De kinderen spelen, en je man Zit achter een krant als achter een muur De dagen glijden door je hand De kinderen zijn vandaag nog klein Maar morgen groot, je denkt waarom Kan ik alleen maar ouder zijn De foto van je jeugd trekt krom Is dit een grap Of om te huilen Is er iemand die haar benijdt Wie zou er met haar willen ruilen Dag in, dag uit Waar blijft de tijd De zondag is niets dan een pak Netjes gestreken 's avonds laat Wat bloemen in de vaas Een tak in bloei, wat altijd aardig staat En deze levenslange sleur Duizenden passen ieder uur Tussen de tafel en de deur En van het kastje naar de muur Is dit een grap Of om te huilen Is er iemand die haar benijdt Wie zou er met haar willen ruilen Dag in, dag uit Waar blijft de tijd ©opyrights auteur: F. Schneiders componist: Jean Ferrat

Volgens mij is dat "Jungle" van 'De Hardheid'. Welkom in de jungle, Van de ambterlijke molen! Ben je voorbereid, Om hier dagen rond te dolen! Kun je het wel aan, Al die stress en irritatie, Wat heb je er voor over, Voor die informatie! (Refrein) Van het kastje naar de muur! Aan de telefoon! Met een wachttijd van een uur! Welkom in de jungle, Ben je klaar voor de strijd! Heb je lange adem, En een oceaan van tijd! Heb je het geduld, Blijf je netjes en beleefd, Weet je wat het kost, Waar je eigenlijk naar streeft! (Refrein) Van het kastje naar de muur! Aan de telefoon! Met een wachttijd van een uur! Welkom in de jungle, Ach, soms heb je dan geluk. Na uren aan de telefoon, Ben je eindelijk, Bij de juiste man of vrouw, Degene die erover gaat, Maar meestal is die lunchen, of ziek, of werkt maar tot zo laat! (Refrein) Van het kastje naar de muur! Aan de telefoon! Met een wachttijd van een uur!

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=aeWhJ9aM82s

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100