Waarom is er minder horecabezoek?

komt dat door het rookverbod, de economische crisis, de belachelijke prijzen in horeca-nederland, of nog iets anders?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

De prijzen zullen wel helpen ja... Als je 100 euro hebt, kun je nu 1x uit eten, vroeger drie keer...

Of het rookverbod zoveel uitmaakt weet ik niet... Sinds ik niet meer rook ga ik niet meer uit, omdat het geen feest was tussen stinkende mensen te staan die je kleren verpesten. Maar aan de andere kant was ik ook ooit zo asociaal, so what to say.... Maar door het rookverbod zullen de mensen uiteindelijk wel weer terugkomen, als dat niet het geval is betekent het dat we liever niet meer uitgaan, zoals in Scandinavie, waar men minder uithuizig is als hier...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
yup laatst bij de thai gegeten
70 euro voor 2 gerechten (4 personen)
en nog zonder de drankjes erbij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laatst op Kamperland friet gegeten, met z'n vieren... Ruim 20 euri naar de knoppen, en nadien nog honger... En het was niet speciaal....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Duitsland bijvoorbeeld kan je veel goedkoper uit eten, scheelt tientallen procenten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt Kempo, daarom eten wij daar graag. Goed verzorgd, rookvrij en correct. Waardoor de gemiddelde Duitser vaker uit eten gaat dan bijvoorbeeld een gemiddelde Deen.

Andere antwoorden (5)

In de (stam) kroegen door rookverbod. (als zij geen fatsoenlijke rookruimte hebben) restaurants door de economische teruggang (mensen koken liever en vaker thuis vanwege de kosten)
Hotels tenslotte door minder zakenbezoeken en minder (Japanse) toeristen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De laatste keer dat ik uit ging vond ik de sfeer onpasselijk....er hing een sfeer dat iedereen dronken was en met elkaar op de vuist wilde of met elkaar sex wilde. Ik blijf liever thuis en nodig vrienden uit. Je weet met wie je bent, goedkoop bier, goeie films, asbak op tafel, geen knokpartijen en geen sex
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is de combinatie van de factoren die je beschrijft + de trend op dit moment lijkt ook al een periode te zijn dat de gezelligheid weer thuis hoort te zijn, de Horeca bezoeken nemen af maar kijk naar wat mensen tegenwoordig aan buitenkeukentjes hebben en aan de nog steeds groeiende luxe etenswaren verkopen in de supermarkten, daar wordt niet echt bespaart. Ik denk dat een groep mensen het weer belangrijk om samen met elkaar te zijn in een eigen omgeving en lekker bezig te zijn met hapjes drankjes voor hun gasten (vrienden/fam)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit geldt vooral voor de klassieke kroeg, niet zozeer voor restaurants. Dus de oorzaak moet je elders zoeken. De kroeg werd en wordt veel gebruikt om nieuwe mensen te ontmoeten en te leren kennen. Met de opkomst van andere methodes om mensen te ontmoeten zoals internetdaten is die functie steeds minder geworden. Als je in een Nederlandse kroeg kijkt, zie je voornamelijk mensen praten die elkaar al kennen aan een tafeltje zitten en nog nauwelijks contactwisselingen tussen mensen die elkaar nog niet kennen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een heleboel redenen : 1. de crisis - minder budget voor de kroeg 2. de vermaldijde televisie -3. de angst voor alcoholcontrole 4. het toenemend agressief gedrag in kroegen . Terrasjes in de zomer zullen niet verminderen. Wel de kroeg à la Carmiggelt is totaal aan het verdwijnen buiten enkele uitzonderingen.