Ik zoek cd's van de band die altijd op straat speelt, ze komen uit Peru (?) en spelen veel op de panfluit. Wie weet de naam en titels van cd's?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De naam weet ik niet, maar wellicht bedoel je de indiaantjes uit het volgende artikel: http://www.amsterdamcentraal.nl/archief/2007/4/25/wereldmuziek-in-de-metro

In Venlo speelden ze enkele jaren geleden ook en daar heb ik de volgende cd gekocht: Schaman, Indian spirit. Er staan 12 melodieën op. Amazonas Productions.

misschien Mestizaje y Civilisacion Only Instrumental Achas Productions

Er zijn wel 20 van die bands, als het er niet meer zijn, in Nederland. Moeilijk te zeggen dus welke je bedoelt. Toegevoegd na 13 uur: Volgens mij zijn de meeste Zuid Amerikanen die in zo'n bandje spelen illegaal in Nederland. Ze nemen die CD's in eigen beheer op en er staaan daarom vaak geen contactgegevens of namen van personen op de CD's. Ik heb zelf tot een aantal jaren geleden een jaarmarkt georganiseerd en daar kwamen ook ieder jaar een aantal groepen op af om op die jaarmarkt te mogen spelen. Ze gaven nooit een naam op als ik ernaar vroeg en schreven zich nooit vooraf in. Dat geeft ook te denken.....Succes met je zoektocht.

De meeste van die groepjes verkopen hun CD's zelf. In dat geval zullen ze ook niet gemakkelijk elders (in de winkel of op een website) verkrijgbaar zijn.

Ik ken het bandje Micamac, spelen op straat, én hebben eigen cd's (titels weet ik helaas niet)

‘Robin’s panfluit band’. Hij gaat binnenkort naar Peru om daar de fijne kneepjes van het vak onder de panfluit te krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100