Volgens mij is het niet toegestaan om eigen eten en drinken mee te nemen naar de bioscoop? Of wel?

Ik vroeg het me gewoon af; mag je eigen eten en/ of drinken meenemen naar de bioscoop? (het is vaak 5x zo duur in de bioscoop dan in de supermarkt maar daar gaat het niet om, het gaat erom of het is toegestaan of niet).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt toch ook gewoon een film kijken zonder daarbij te moeten knagen ?

Antwoorden (13)

Het ligt eraan of jouw bioscoop daar regels voor heeft.
Ik ga altijd naar Cinestar in Enschede en ik heb altijd een rugzakje bij me met een flesje water en een zakje nootjes. Ik heb er nog nooit wat van gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als regelmatig bios bezoeker van verschillende bioscopen kan ik je vertellen dat dit echt geen enkel probleem is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
officieel is het bij de grotere bioscopen verboden om eigen eten/drinken mee te nemen.
in de praktijk word hier eigenlijk nooit moeilijk over gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het mag niet in alle bioscopen.
Maar als je geen grote boodschappentassen vol dingen meeneemt zal het niet zo erg zijn.
je kan altijd zeggen dat je het bordje niet had gezien
13 jaar geleden
Etenswaren in de bioscoop zijn vele malen duurder als dat je het zelf meeneemt.
In onze locale bioscoop mag je gewoon eigen eten en drinken mee nemen van thuis.
Neem het niet te opvallend mee dan zeggen ze er niets van.
Ook een bioscoop wilt winst maken dus ze hebben liever dat je alles koopt in hun winkel/restaurant/bar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt van de bioscoop af.

Als het niet is toegestaan, dan moet dat
in de betreffende bioscoop duidelijk worden vermeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervan af wat de regels van een bioscoop zijn. Meestal staat zoiets vermeld in de regels.
Maar het maakt eigenlijk niet uit of het in de regels staat. Als ze je niet willen dat je het meeneemt, en jij wil het wel, dan mogen ze je de toegang weigeren.

Ik weet dat ze in Utopolis in Almere er zeer moeilijk over doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het mag officieel niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neej je moet het daar kopen maar toch kan je bij albert heijn drinken voor bijv 80 cent kopen in je tas doen terwijl je het daar koopt voor 2.50
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toegestaan of niet; het geld groeit me niet op mijn rug.
Dus ze mogen kiezen: of ze laten me binnen met mijn eigen flesje drinken en gezonde hapjes (die ze er zelf trouwens niet eens verkopen) of ik koop geen kaartje.
Dan wacht ik wel tot ik de film op Internet kan downloaden.

Officieel zal het vast niet mogen, maar ik denk dat als ze moeilijk gaan doen, ze zich zelf daarmee in de vingers snijden. Dat gaat ze klanten kosten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toegestaan? jammer genoeg niet. bij veel bioscopen word gecontroleerd en als ze zien dat je toch heb word het gevraagd of je het wil weg gooien.. vandaar dat vele bioscopen hun ''eet''snoeptent erg groot is zodat je daar kan kopen.. helaas is de prijs hoog en moet je er wat voor over hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is officieel inderdaad niet toegestaan maar het eten en drinken inde bioscoop is veel te duur dus neemt zo'n beetje iedereen zijn eigen voedsel mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag het ook niet maar als je die prijzen ziet is het logisch dat je het daar niet gaat kopen als je met z'n tweetjes gaat is het al bijna niet meer te betalen, laat staan met een gezin